- Autor: News4media
- Wyświetleń: 1279
- Dodano: 2022-11-12 / 10:42
- Komentarzy: 0
Dzień singla. Nowe zakupowe święto wkracza do Polski
Nazywany jest antywalentynkami i powstał w Chinach. W Polsce Dzień Singla jeszcze raczkuje.
Zgodnie z wynikami Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań w Polsce żyje 32,8 mln osób. Więcej jest kobiet - 51,1 procent. W pierwszym półroczu 2021 r. zawarto ponad 58 tys. małżeństw, czyli o 21 tys. więcej niż w tym okresie ubiegłego roku. Doszło także do prawie 32 tys. rozwodów. Osoby, które nie są jeszcze lub już w związkach, wkrótce będą miały okazję do świętowania, bo zbliża się Dzień Singla.
Co to za święto?
Nazywane jest także antywalentynkami. Powstało w 1993 roku w Chinach. Tego właśnie dnia - 11 listopada - osoby bez "swojej drugiej połówki" miały okazję do zabawy. Początkowo miała to być niewinna okazja do świętowania, ale szybko została skomercjalizowana. Dziś uchodzi - w rozumieniu globalnym - za jedno z największych wydarzeń zakupowych.
Dzień singla w Polsce
W Chinach przypada 11 listopada, ale w Polsce tego dnia mamy święto narodowe. Dlatego nasi single świętują kilka dni później - 15 listopada.
W naszym kraju to święto nie jest tak mocno obecne jak walentynki czy jeszcze bardziej zakupowy Black Friday. Ale już widać, że handel chce wykorzystać Dzień singla. O ile w 2020 roku - biorąc pod uwagę tylko jeden globalny serwis zakupowy Alibaba - wpływy wyniosły 98,2 mld dolarów, to polskie wyniki na razie są znacznie słabsze. Widać już jednak, że sklepy internetowe idą tą drogą i potrafią w dni przypadające na to święto zwiększyć sprzedaż o kilkadziesiąt procent.
- Listopad to najgorętszy okres handlowy na polskim rynku głównie za sprawą Black Week i Cyber Monday. Z kolei w perspektywie globalnej coraz większe znaczenie zyskuje 11 listopada, kiedy obchodzony jest zaczerpnięty z chińskiej tradycji Dzień Singla. W ubiegłym roku, tylko pomiędzy 11 a 13 listopada, sprzedaż internetowa na chińskich platformach zakupowych wzrosła aż 7-krotnie. Z naszych analiz wynika, że do wzrostu popularności tego trendu istotnie przyczynili się szeroko rozumiani internetowi twórcy, którzy zintensyfikowali wtedy swoją działalność - powiedział serwisowi wirtulanemedia.pl Mateusz Łukianiuk, country manager Poland w Admitad.
Rok temu w Polsce z okazji Dnia Singla najlepiej sprzedawały się gry wideo i produkty z chińskich platform zakupowych.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.