Skuteczne pozycjonowanie stron
Na skuteczne pozycjonowanie składa się wiele elementów. Są to prawidłowo dobrane słowa kluczowe, optymalizacja techniczna, bieżąca analiza czy regularność prac. Szczegółowe informacje na ten znajdziesz tutaj: https://1stplace.pl/pozycjonowanie/. Poniżej natomiast omówimy czynniki, które sprawiają, że pozycjonowanie nie przynosi oczekiwanych efektów.
Problemy z indeksacją a widoczność w Google
Jednym z powodów braku widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, jest brak indeksacji. Roboty Google skanują stronę, pobierają jej zawartość, indeksują. Zmiany w obrębie strony widoczne są w wynikach wyszukiwania dopiero po indeksacji.
Przyczyny problemów z indeksacją mogą być różne, na przykład częste przerwy w działaniu strony czy błędy w pliku robots.txt.
Błędy w pliku robots.txt a pozycjonowanie strony
W pliku robots.txt znajdują się informacje na temat podstron, do których roboty Google mają dostęp oraz adresów, które są zablokowane dla robotów. Do zablokowanych podstron należą na przykład koszyk czy panel administratora. Może zdarzyć się tak, że w wyniku błędu zablokowane zostaną ważne dla Ciebie i Twojego biznesu podstrony. Strony zablokowane nie są indeksowane, nie są widoczne w wynikach wyszukiwania, nie ma więc szans na uzyskanie wysokich pozycji na frazy, po których kątem są optymalizowane.
Przerwy w działaniu strony
Kolejnym powodem braku indeksacji mogą być częste awarie strony www. Wśród przyczyn awarii znajdują się:
- mało wydajny hosting
- ataki hakerskie
- źle prowadzone działania w obrębie strony
- niska prędkość ładowania.
Roboty rzadziej odwiedzają strony, które często nie są dostępne bądź działają bardzo wolno. Google nie chce dodatkowo obciążać witryny. Ponadto, brak zabezpieczeń, ataki hakerskie, przerwy w działaniu nie są dobre dla użytkownika, w związku z tym, strona może zostać całkowicie wyłączona z indeksu.
Brak regularnych działań on-site i off-site a widoczność w sieci
Google lubi strony, które działają bezawaryjnie, sprawnie, na których przez cały czas coś się dzieje. Jeśli chcesz zdobyć wysokie pozycje w rankingu, zadbaj o takie prace, jak:
Wdrażanie treści
Regularne wdrażanie treści - opisów kategorii, artykułów blogowych, optymalizacja tekstów aktualnie znajdujących się na stronie www, to jedno z kluczowych działań. Gdy Google widzi, że na stronie znajdują się wartościowe, unikalne, aktualne teksty, odwiedza ją częściej.
Budowa linków zewnętrznych
Naturalnie wzrastający profil linków zewnętrznych to jak rosnąca liczba głosów oddawanych przez inne strony www na Twoją. Google może dotrzeć na Twoją stronę, skanując witrynę zewnętrzną, na której znajduje się link do follow kierujący na Twoją stronę. Pamiętaj jednak, że linki muszą być dodawane regularnie. Dodanie większej ilości linków jednorazowo i zaprzestanie działań, nie przyniesie rezultatów.
Linkowanie wewnętrzne
Z linkowaniem wewnętrznym wszystko wygląda podobnie, jak z linkowaniem zewnętrznym. Z tą różnicą, że działamy w obrębie pozycjonowanej strony www. Robot Google, analizując zasoby jednej podstrony, może, za pomocą linku wewnętrznego, zostać skierowany na kolejną - która jest istotna dla Twojego biznesu.
Nieprawidłowo prowadzone działania on-site i off-site
Może zdarzyć się tak, że działania w obrębie Twojej strony www i poza nią, będą prowadzone regularnie, ale w nieprawidłowy sposób. Jakie błędy będą mieć negatywny wpływ na pozycjonowanie strony?
- Treści zaspamowane słowami kluczowymi, nie na temat, duplikaty zewnętrzne i wewnętrzne.
- Linki zewnętrzne z małowartościowych portali, w żaden sposób powiązanych z Twoim biznesem.
- Chaos w linkach wewnętrznych, na przykład kilka linków na jednej podstronie, które kierować będą na ten sam adres URL.
Strona nieprzyjazna dla użytkowników
Strona musi być przyjazna dla użytkowników. Inaczej szanse na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania są bardzo, bardzo małe. Google chce dostarczać szukającym wyniki zgodne z ich oczekiwaniami, strony działające bezawaryjnie, bezpieczne.
Lista czynników, na które powinniśmy zwrócić uwagę, jest bardzo długa. Skupmy się na kilku z nich.
- Dobór fraz kluczowych - frazy kluczowe muszą być zgodne z zawartością strony www, z tym, co faktycznie oferujesz. W przeciwnym razie, użytkownik zostanie wprowadzony w błąd i szybko opuści Twoją stronę, a chodzi przecież o to, by pozostał na niej jak najdłużej.
- Zbyt mała prędkość ładowania - zbyt długo ładująca się strona www to prosta droga do utraty klienta. Wysoki współczynnik odrzuceń, bardzo krótki czas spędzany przez użytkowników na stronie, to droga do spadku w wynikach wyszukiwania.
- Nieintuicyjna struktura strony - strona internetowa (tak samo, jak sklep e-commerce), musi mieć przemyślaną strukturę. Podział na kategorie i podkategorie, ścieżka zakupowa muszą być dobrze przemyślane. W przeciwnym razie użytkownik szybko się zgubi i opuści witrynę. Stracimy szanse na konwersję, a powtarzające się sytuacje tego typu negatywnie wpłyną na widoczność w sieci.
Pozycjonowanie strony www i wyraźne efekty? To możliwe
Możemy zaoszczędzić sobie zmartwień o zbyt małą widoczność strony w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Aby tak było, pozycjonowanie strony musi być prowadzone regularnie i w prawidłowy sposób.
Większość firm - i to różnej wielkości, decyduje się powierzenie działań z zakresu pozycjonowania agencji e-marketingowej. Jedną z wartych uwagi agencji, jest 1stplace.pl. Grono specjalistów z 1stplace.pl zadba o to, by Twoja strona była widoczna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a zyski wciąż wzrastały.
dzony: Napisał postów [6587], status [VIP]
i tak nas oszukują pseudo/informatycy twórcy stron www i zawyżają ceny!