- Autor: News4media
- Wyświetleń: 1785
- Dodano: 2022-12-25 / 10:00
- Komentarzy: 0
Allegro, Lidl, Action... TOP 10 sieci handlowych w Polsce
Dlaczego kupujemy właśnie w tej, a nie w innej sieci? Eksperci odpowiadają: decyduje zaufanie klientów. O zakupie decydują szeroki wybór produktów, niskie ceny i korzystne oferty.
Niedawno swoją premierę miała 10 już edycja badania OC&C Retail Proposition Index. To doroczne badanie sprawdzające postrzeganie kilkudziesięciu różnych sieci handlowych. Uwzględnia opinię niemal 2500 konsumentów z całej Polski. Dzięki temu wiemy, gdzie Polacy najchętniej robią zakupy.
Zwycięzcami tegorocznego rankingu są:
najlepsza platforma zakupowa - Allegro,
spożywcza - Lidl,
w kategorii najlepsza sieć niespożywczą - Action.
Inflacja i niepewna przyszłość
- Jesteśmy społeczeństwem, które lubi zakupy. Kupowanie, a nie np. oszczędzanie, jest najpowszechniejszą u nas formą wyrażania sukcesu i sprawiania sobie przyjemności - uważa Marek Zdziech, Partner OC&C Strategy Consultants, cytowany przez fashionbiznes.pl.
Badanie pokazuje jednak, że i konsumentów, i sieci handlowe dotknęła utrzymujące się wysoka inflacja i niepewność co do przyszłości.
- Wywołują one dwa efekty związane z zakupami. Pierwszy, psychologiczny - mniej ufamy w przyszłość i bardziej się obawiamy, a gorsze myśli znacząco wyprzedzają rzeczywiste zachowania zakupowe. Drugi to czasowa rezygnacja z dużych wydatków. Można oczekiwać w najbliższym czasie mniejszego apetytu klientów na nowe telewizory, komputery czy lodówki - ocenia Marek Zdziech.
Wyjściem z tej sytuacji - w ocenie ekspertów - są dialog, jasny przekaz i transparentność. A sukces odniosą ci, którzy potrafią szybko adaptować się do nowej rzeczywistości.
W tym roku na pozycję lidera rankingu, po 5 latach przerwy, powróciło Allegro - podsumowuje serwis dlahandlu.pl. Ta platforma zakupowa wyprzedziła Nike (2 miejsce) i Rossmana (3).
Kolejne w rankingu są: Lidl (4), 4F (5), Ikea (6), Hebe (7) i Empik (8), eobuwie (9) i Reserved (10).
Czym kierują się klienci przy wyborze sieci?
Jak wynika z badania - liczą się szeroki asortyment, niskie ceny i stosunek jakości do ceny.
Najlepiej oceniany jest asortyment Allegro, potem Zalando, i eobuwie. Za niskie ceny Polacy cenią Action, Shopee i Sinsay, a za stosunek jakości do ceny Action, Shopee i Allegro.
Co prawda wzrasta odsetek Polaków, którzy podczas zakupów zwracają uwagę koszty (obecnie 80 proc.), nie oznacza to jednak poszukiwania najtańszego produktu, ale takiego, który łączy możliwie najlepszą jakość z najniższą ceną. Jednocześnie pod wpływem kryzysu inflacyjnego - czytamy w dlahandlu.pl - klienci stają się bardziej pragmatyczni: teraz mniej ważne są dla nich "łatwość" i "przyjemność robienia zakupów". Znaczenia nabierają za to "niskie ceny" i "korzystne oferty".
Głównym wyzwaniem dla sieci handlowych jest obecnie spadek zaufania konsumenckiego i niepewność, która według prognoz będzie się utrzymywać jeszcze w 2023 r.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.