• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 1785
    • Dodano: 2022-12-25 / 10:00
    • Komentarzy: 0

    Allegro, Lidl, Action... TOP 10 sieci handlowych w Polsce

    Dlaczego kupujemy właśnie w tej, a nie w innej sieci? Eksperci odpowiadają: decyduje zaufanie klientów. O zakupie decydują szeroki wybór produktów, niskie ceny i korzystne oferty.

    Niedawno swoją premierę miała 10 już edycja badania OC&C Retail Proposition Index. To doroczne badanie sprawdzające postrzeganie kilkudziesięciu różnych sieci handlowych. Uwzględnia opinię niemal 2500 konsumentów z całej Polski. Dzięki temu wiemy, gdzie Polacy najchętniej robią zakupy.

    Zwycięzcami tegorocznego rankingu są:

    najlepsza platforma zakupowa - Allegro,

    spożywcza - Lidl,

    w kategorii najlepsza sieć niespożywczą - Action.

    Inflacja i niepewna przyszłość

    - Jesteśmy społeczeństwem, które lubi zakupy. Kupowanie, a nie np. oszczędzanie, jest najpowszechniejszą u nas formą wyrażania sukcesu i sprawiania sobie przyjemności - uważa Marek Zdziech, Partner OC&C Strategy Consultants, cytowany przez fashionbiznes.pl.

    Badanie pokazuje jednak, że i konsumentów, i sieci handlowe dotknęła utrzymujące się wysoka inflacja i niepewność co do przyszłości.

    - Wywołują one dwa efekty związane z zakupami. Pierwszy, psychologiczny - mniej ufamy w przyszłość i bardziej się obawiamy, a gorsze myśli znacząco wyprzedzają rzeczywiste zachowania zakupowe. Drugi to czasowa rezygnacja z dużych wydatków. Można oczekiwać w najbliższym czasie mniejszego apetytu klientów na nowe telewizory, komputery czy lodówki - ocenia Marek Zdziech.

    Wyjściem z tej sytuacji - w ocenie ekspertów - są dialog, jasny przekaz i transparentność. A sukces odniosą ci, którzy potrafią szybko adaptować się do nowej rzeczywistości.

    W tym roku na pozycję lidera rankingu, po 5 latach przerwy, powróciło Allegro - podsumowuje serwis dlahandlu.pl. Ta platforma zakupowa wyprzedziła Nike (2 miejsce) i Rossmana (3).

    Kolejne w rankingu są: Lidl (4), 4F (5), Ikea (6), Hebe (7) i Empik (8), eobuwie (9) i Reserved (10).

    Czym kierują się klienci przy wyborze sieci?

    Jak wynika z badania - liczą się szeroki asortyment, niskie ceny i stosunek jakości do ceny.

    Najlepiej oceniany jest asortyment Allegro, potem Zalando, i eobuwie. Za niskie ceny Polacy cenią Action, Shopee i Sinsay, a za stosunek jakości do ceny Action, Shopee i Allegro.

    Co prawda wzrasta odsetek Polaków, którzy podczas zakupów zwracają uwagę koszty (obecnie 80 proc.), nie oznacza to jednak poszukiwania najtańszego produktu, ale takiego, który łączy możliwie najlepszą jakość z najniższą ceną. Jednocześnie pod wpływem kryzysu inflacyjnego - czytamy w dlahandlu.pl - klienci stają się bardziej pragmatyczni: teraz mniej ważne są dla nich "łatwość" i "przyjemność robienia zakupów". Znaczenia nabierają za to "niskie ceny" i "korzystne oferty".

    Głównym wyzwaniem dla sieci handlowych jest obecnie spadek zaufania konsumenckiego i niepewność, która według prognoz będzie się utrzymywać jeszcze w 2023 r.


    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".