Co to jest e-commerce?
E-commerce to rodzaj handlu prowadzony w internecie. Związany jest z wszelkiego rodzaju transakcjami biznesowymi, które odbywają się w sieci, a jego najpowszechniejszą formę stanowi e-handel, w tym sklepy internetowe.
Oto główne korzyści, jakie daje rynek e-commerce dla użytkowników:
- szansa na skalowanie biznesu przy niewielkiej inwestycji finansowej;
- szybki proces zakupu oraz sprzedaży - możliwość szybkiego znajdowania i kupowania produktów online;
- elastyczność wobec klientów - e-sprzedawcy mogą proponować klientom udogodnienia np. rabaty, szybką wysyłkę;
- rozwój biznesu online na wielu kanałach np. w mediach społecznościowych, w formie e-mail marketingu w sklepie internetowym;
- kilka form płatności do wyboru np. BLIK, płatność kartą, przelew, google pay czy płatność przy odbiorze;
- redukcja kosztów - e-sklep wymaga mniejszych inwestycji niż sklep fizyczny.
Branża e-commerce to rozwojowy sektor gospodarki cyfrowej. Projekt Cyfrowe Rewolucje powstał, by pomagać przedsiębiorcom rozwinąć skrzydła w e-sprzedaży.
Cyfrowe Rewolucje - czym są?
Cyfrowe Rewolucje to edukacyjny serwis stworzony przez mBank. Jego misję można zawrzeć w haśle: "uczyć i inspirować". Na platformie znajduje się bowiem darmowa baza wiedzy i inspirujące historie firm, które osiągnęły sukces w obszarze e-commerce. Dodatkowo serwis udostępnia branżowe artykuły i webinary. Użytkownik ma również możliwość skorzystania z bezpłatnego kursu e-sprzedaży. Sprzedawcy, działający np. na Amazonie, z pewnością znajdą na platformie przydatne treści.
Cyfrowe Rewolucje umożliwiają zdobycie kompleksowej wiedzy e-commerce m.in. w zakresie: obsługi klienta, prawa, logistyki, płatności oraz marketingu online. Przede wszystkim jednak Cyfrowe Rewolucje pozwalają użytkownikom poczuć się pewniej w przestrzeni e-commerce, co ostatecznie może okazać się kluczowe dla osiągnięcia sukcesu. Dostęp do bazy wiedzy jest bezpłatny. Można z niej korzystać bez ograniczeń w trybie 24/7.
Źródła:
W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk: Przedsiębiorstwo wirtualne. Difin, Warszawa 2002.
https://www.forbes.pl/forbeswomen/branza-e-commerce-i-biznes-w-internecie-te-trendy-trzeba-sledzic/wt1c3w6
https://pt.slideshare.net/PwCPolska/analiza-rynku-ecommerce-w-polsce-20212026-242474281