- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 4870
- Dodano: 2023-01-27 / 13:10
- Komentarzy: 0
Otwarto zmodernizowaną salę Obsługi Klientów ZUS w Opolu
Sala Obsługi Klientów ZUS w Opolu została poddana gruntownej modernizacji po 24 latach funkcjonowania. Każdego roku w tym ważnym dla mieszkańców miasta i regionu miejscu sprawy związane z ubezpieczeniami społecznymi załatwia kilkadziesiąt tysięcy osób - emeryci i renciści, rodzice, osoby pracujące oraz przedsiębiorcy.
W przearanżowanej sali zostały wymienione meble, system klimatyzacji i zachowano 19 stanowisk. Przestrzenie są dobre pod względem termicznym i ergonomicznym.
- Obiekt w ostatnim czasie przeszedł gruntowną modernizację. Staramy się utrzymywać wysokie standardy obsługi naszych klientów. Duża liczba klientów pokazuje, że potrzeby są bardzo duże. W najbliższych latach są zaplanowane inwestycje w innych jednostkach podległych, by poprawić także te warunki. Zachowujemy tutaj także standardy spełniające wymogi dla osób niepełnosprawnych. Pomimo, że rozwijamy elektroniczne kanały obsługi, to te standardowe wciąż są bardzo potrzebne - mówi Mariusz Jedynak, członek zarządu ZUS.
Inwestycja kosztowała 2,8 mln złotych, na kolejne lata również zaplanowane są modernizacje, które pochłoną koszty blisko 8 mln złotych.
- Stawiamy na dostępność i wysoką jakość usług. Zaczęliśmy od wymiany schodów przy wejściu głównym, wykonaliśmy nowy podjazd dla osób niepełnosprawnych. Drzwi na salę obsługi klientów otwierają się automatycznie. Wyremontowano toalety zarówno dla pracowników jak i klientów. Zyskaliśmy 300 m klimatyzowanej powierzchni i 19 stanowisk. Posiadamy tez stanowisko komputerowe, gdzie można połączyć się z nasza platformą usług. Nasi klienci będą obsługiwani teraz w najwyższym standardzie - Magdalena Buła, dyrektor oddziału.
Sala obsługi klientów ZUS w Opolu jest jednym z najnowocześniejszym tego typu miejsc na Opolszczyźnie. Dzięki tej inwestycji usługi na rzecz lokalnej społeczności będą świadczone na najwyższym możliwym poziomie. Kompleksowe zmiany w postaci montażu klimatyzacji, nowej szklanej fasady, poprawa warunków termicznych to elementy, które przysłużą się osobom odwiedzającym to miejsce oraz pracownikom w każdej porze roku.
Sala Obsługi Klientów wyposażona jest w nowoczesny system kierowania ruchem.
W ramach tego systemu dla klientów udostępnione zostały specjalne dyspensery (tzw. biletomaty), które kierują do odpowiedniego okienka i ustalają miejsce w kolejce oczekujących. Z kolei na umieszczonych w sali obsługi klientów monitorach LCD prezentowane są wszelkie przydatne informacje oraz zbiorcza informacja o stanie obsługi kolejek.
System kierowania ruchem jest powiązany z Platformą Usług Elektronicznych ZUS. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest zdalna rezerwacja wizyt w ZUS.
Zarezerwowanie wizyty w placówce ZUS na konkretny dzień i godzinę zyskuje coraz większe grono odbiorców.
W roku 2021 wykonano 2615 rezerwacji, natomiast już w roku ubiegłym było ich 3927.
Oddział udostępnił także specjalny numer telefonu (77 45 11 623) umożliwiając mieszkańcom zarezerwowanie wizyty przez telefon. W 2022 r. odebraliśmy w tej sprawie aż 6806 połączeń.
W trakcie wizyty w placówce ZUS w Opolu można skorzystać z bezpłatnej pomocy wideotłumacza języka migowego.
Osoby niesłyszące mogą skorzystać z pomocy konsultantów Centrum Obsługi Telefonicznej, którzy posługują się polskim językiem migowym (PJM). Pracownik sali obsługi klientów połączy klienta przez internet z konsultantem, który pomoże podczas załatwiania sprawy.
Stanowisko w sali obsługi klientów, na którym jest dostępna ta usługa jest oznaczone znakiem białego, przekreślonego ucha na ciemnoniebieskim tle. Aby z tej usługi skorzystać, wystarczy nacisnąć ikonę ucha na ekranie biletomatu i pobrać bilet do tego stanowiska.
To samo stanowisko wyposażyliśmy w pętlę indukcyjną - to jeden ze sposobów na wspomaganie słuchu dla osób z niepełnosprawnością słuchu, które korzystają z aparatów słuchowych lub implantów. To urządzenie pomaga słyszeć lepiej i więcej w trudnych warunkach - zwłaszcza tam, gdzie panuje hałas, szum. Natomiast dwóch pracowników Sali Obsługi Klientów zostało przeszkolonych z podstawowej wiedzy w komunikacji w Polskim Języku Migowym (PJM)
W zeszłym roku pracownicy ZUS obsłużyli około 70 tysięcy klientów.
Zdjęcie (1/12)
(Fot. Dżacheć)
Następne
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.