• Autor: kam_ila
    • Wyświetleń: 4870
    • Dodano: 2023-01-27 / 13:10
    • Komentarzy: 0

    Otwarto zmodernizowaną salę Obsługi Klientów ZUS w Opolu

    Sala Obsługi Klientów ZUS w Opolu została poddana gruntownej modernizacji po 24 latach funkcjonowania. Każdego roku w tym ważnym dla mieszkańców miasta i regionu miejscu sprawy związane z ubezpieczeniami społecznymi załatwia kilkadziesiąt tysięcy osób - emeryci i renciści, rodzice, osoby pracujące oraz przedsiębiorcy.


    W przearanżowanej sali zostały wymienione meble, system klimatyzacji i zachowano 19 stanowisk. Przestrzenie są dobre pod względem termicznym i ergonomicznym.

    - Obiekt w ostatnim czasie przeszedł gruntowną modernizację. Staramy się utrzymywać wysokie standardy obsługi naszych klientów. Duża liczba klientów pokazuje, że potrzeby są bardzo duże. W najbliższych latach są zaplanowane inwestycje w innych jednostkach podległych, by poprawić także te warunki. Zachowujemy tutaj także standardy spełniające wymogi dla osób niepełnosprawnych. Pomimo, że rozwijamy elektroniczne kanały obsługi, to te standardowe wciąż są bardzo potrzebne - mówi Mariusz Jedynak, członek zarządu ZUS.

    Inwestycja kosztowała 2,8 mln złotych, na kolejne lata również zaplanowane są modernizacje, które pochłoną koszty blisko 8 mln złotych.

    - Stawiamy na dostępność i wysoką jakość usług. Zaczęliśmy od wymiany schodów przy wejściu głównym, wykonaliśmy nowy podjazd dla osób niepełnosprawnych. Drzwi na salę obsługi klientów otwierają się automatycznie. Wyremontowano toalety zarówno dla pracowników jak i klientów. Zyskaliśmy 300 m klimatyzowanej powierzchni i 19 stanowisk. Posiadamy tez stanowisko komputerowe, gdzie można połączyć się z nasza platformą usług. Nasi klienci będą obsługiwani teraz w najwyższym standardzie - Magdalena Buła, dyrektor oddziału.

    Sala obsługi klientów ZUS w Opolu jest jednym z najnowocześniejszym tego typu miejsc na Opolszczyźnie. Dzięki tej inwestycji usługi na rzecz lokalnej społeczności będą świadczone na najwyższym możliwym poziomie. Kompleksowe zmiany w postaci montażu klimatyzacji, nowej szklanej fasady, poprawa warunków termicznych to elementy, które przysłużą się osobom odwiedzającym to miejsce oraz pracownikom w każdej porze roku.

    Sala Obsługi Klientów wyposażona jest w nowoczesny system kierowania ruchem.

    W ramach tego systemu dla klientów udostępnione zostały specjalne dyspensery (tzw. biletomaty), które kierują do odpowiedniego okienka i ustalają miejsce w kolejce oczekujących. Z kolei na umieszczonych w sali obsługi klientów monitorach LCD prezentowane są wszelkie przydatne informacje oraz zbiorcza informacja o stanie obsługi kolejek.

    System kierowania ruchem jest powiązany z Platformą Usług Elektronicznych ZUS. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest zdalna rezerwacja wizyt w ZUS.

    Zarezerwowanie wizyty w placówce ZUS na konkretny dzień i godzinę zyskuje coraz większe grono odbiorców.
    W roku 2021 wykonano 2615 rezerwacji, natomiast już w roku ubiegłym było ich 3927.
    Oddział udostępnił także specjalny numer telefonu (77 45 11 623) umożliwiając mieszkańcom zarezerwowanie wizyty przez telefon. W 2022 r. odebraliśmy w tej sprawie aż 6806 połączeń.

    W trakcie wizyty w placówce ZUS w Opolu można skorzystać z bezpłatnej pomocy wideotłumacza języka migowego.

    Osoby niesłyszące mogą skorzystać z pomocy konsultantów Centrum Obsługi Telefonicznej, którzy posługują się polskim językiem migowym (PJM). Pracownik sali obsługi klientów połączy klienta przez internet z konsultantem, który pomoże podczas załatwiania sprawy.

    Stanowisko w sali obsługi klientów, na którym jest dostępna ta usługa jest oznaczone znakiem białego, przekreślonego ucha na ciemnoniebieskim tle. Aby z tej usługi skorzystać, wystarczy nacisnąć ikonę ucha na ekranie biletomatu i pobrać bilet do tego stanowiska.

    To samo stanowisko wyposażyliśmy w pętlę indukcyjną - to jeden ze sposobów na wspomaganie słuchu dla osób z niepełnosprawnością słuchu, które korzystają z aparatów słuchowych lub implantów. To urządzenie pomaga słyszeć lepiej i więcej w trudnych warunkach - zwłaszcza tam, gdzie panuje hałas, szum. Natomiast dwóch pracowników Sali Obsługi Klientów zostało przeszkolonych z podstawowej wiedzy w komunikacji w Polskim Języku Migowym (PJM)

    W zeszłym roku pracownicy ZUS obsłużyli około 70 tysięcy klientów.

    Zdjęcie (1/12)

    (Fot. Dżacheć)

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".