- Autor: News4media
- Wyświetleń: 1472
- Dodano: 2023-03-25 / 20:02
- Komentarzy: 1
Nasze drogie zakupy. Ceny wciąż szybują. Gdzie było najtaniej?
Towary na sklepowych półkach znowu podrożały. I to prawie we wszystkich największych marketach. Drożyzna nadal skutecznie czyści nasze kieszenie. Światełka w tunelu wciąż nie widać.
Cena koszyka zakupowego ciągle rośnie. Jak wynika z badania ASM Sales Force Agency, w lutym płaciliśmy o ponad 4 proc więcej za podstawowe zakupy spożywcze niż w styczniu. Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła w tym czasie o prawie 12 zł.
Co trafiło do naszego koszyka?
Chemia domowa i kosmetyki,
produkty tłuszczowe,
mięso, wędliny i ryby,
produkty sypkie,
napoje,
dodatki,
nabiał,
używki i piwo,
mrożonki,
słodycze.
Za produkty, które trafiły do naszego koszyka, płaciliśmy średnio 285,46 zł. W skali roku ta podwyżka wyniosła 50 zł, aż o 21 proc. więcej.
Rok do roku najbardziej podrożały produkty tłuszczowe (53 proc.), dodatki (38 proc.) oraz chemia domowa i kosmetyki (24 proc.). Najmniej - o 11.97 proc.
Taniej było tylko w Lidlu
Autor badania - ASM Sales Force Agency - sprawdził w lutym ceny w 14 marketach. Ich wzrost w porównaniu ze styczniem odnotowało aż 13 z nich. Najwięcej Kaufland - ponad 24 zł i Carrefour - ponad 21 zł.
Taniej było tylko w Lidlu - o ponad 2 proc.
Jednak w ujęciu rocznym cena podstawowych produktów wzrosła we wszystkich analizowanych sieciach. Najbardziej w sklepach Carrefour. Tam średnia cena koszyka w lutym 2023 r. była wyższa o prawie 67 zł niż przed rokiem.
Wysoki wzrost cen odnotowały także sklepy Intermarché, Biedronka i Polomarket
Najmniej koszyk podstawowych zakupów kosztował po raz kolejny w Auchan. Tam trzeba było zapłacić 243,92 zł.
Wysokie koszty, wyższe ceny
- Najbardziej niepokoi fakt, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy podwyżki cen we wszystkich badanych kategoriach. Rosnące ceny u producentów, wysokie koszty energii, paliwa i koszty pracy powodują, że sprzedawcy są zmuszeni kolejny raz podnosić ceny - komentuje wyniki raportu Zbigniew Sierocki, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency.
I dodaje: - W lutym odnotowaliśmy znaczne wzrosty średnich cen koszyków w 13 na 14 analizowanych sieci. W dwóch z nich podwyżki przekroczyły 20 zł
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
liberty: Napisał postów [5509], status [Szycha]
Kto zarabia za żarciu jak rolnicy dostaja nędzne grosze a sekta PiS pozwala na wjazd skażonego zboża i innego żarcia taniego z Ukrainy?!