- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 3721
- Dodano: 2023-04-28 / 15:44
- Komentarzy: 8
Ulica 1-Maja przy Placu Dworcowym zostanie poszerzona
"Korkowy dramat" w pobliżu Centrum Przesiadkowego Opole Główne ma być zażegnany. Miasto szykuje się do przebudowy ulicy w rejonie Placu Dworcowego i poszerzenie jej o pas do skrętu w prawo.
Początkowo w okolicy skrzyżowania ulic 1-Maja i Armii Krajowej mówiono o budowie ronda. Inżynierowi ruchu przeforsowali jednak ten pomysł na korzyść skrzyżowania świetlnego. Twierdzili oni, że w tamtym miejscu rozwiązanie w postaci skrzyżowania jest lepsze, bardziej funkcjonalne. Niestety, praktycznie od razu ulica zaczęła się korkować, a kierowcy robią wszystko, by ominąć ten odcinek drogi.
- Powrót z pracy między godziną 15.00, a 16.00 w tygodniu to jakiś dramat. Stoi już cała Piastowska, stoi Korfantego, a po przekroczeniu świateł, gdzie przechodzą piesi stoimy dalej. Często nawet kiedy włącza się zielone światło, nikt się nie ruszy, bo dalej jest czerwone, a na ulicę próbują dostać się jeszcze pojazdy wyjeżdżające z Krakowskiej. Podróż tym kilkudziesięciometrowym odcinkiem to w najlepszym przypadku kilka minut - mówi nasz Czytelnik.
- Wcześniej jadąc od ul. Piastowskiej można było na ul. 1 Maja (na wysokości skrzyżowania z ul. Krakowską) jechać prosto, lub odbić w prawo, na wiadukt im. Żołnierzy Wyklętych w Opolu. Teraz wszyscy stoją na jednym pasie. Dodatkowo w godzinach szczytu trudno skręcić z ul. Krakowskiej w ul. 1 Maja, ponieważ na obu pasach cały czas stoją samochody - słyszymy.
- Korek powstaje dlatego, że z ul. 1 Maja, skręcając w lewo w ul. Reymonta, czeka się 2 min, podczas gdy na wprost zielone światło świeci się też 2 min, ale wszyscy czekają na skręt. Masakra, cała ulica 1 Maja stoi - dodaje.
Prawoskręt ma powstać wzdłuż placu dworcowego. Zaczynać się będzie przy skrzyżowaniu Krakowskiej z Korfantego i prowadzić do Kołłątaja. Firma, która będzie prowadziła prace ma maksymalnie wykorzystać istniejące elementy infrastruktury, czyli m.in. krawężniki i kostkę, a elementy kolidujące mają być przesunięte.
Wykonawca nie będzie ingerował w istniejącą drogę rowerową oraz chodnik. Jedynie na potrzeby dodatkowego pasa ma być zagospodarowana trawa między ciągiem pieszo rowerowym, a jezdnią. Te rozwiązania mają pozwolić zminimalizować koszt inwestycji.
Prawoskręt w połączeniu z funkcjonującym systemem ITS ma upłynnić jazdę w rejonie Centrum Przesiadkowego Opole Główne. Wykonawca będzie miał 9 miesięcy od podpisanie umowy na zaprojektowanie i wybudowanie pasa do skrętu w prawo.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
JanuszB: Napisał postów [301], status [maniak]
Jak zwykle po..eby zza biurka, którzy na papierze tylko potrafią coś narysować a w praktyce wychodzi totalnie g..o. Wąskie skrzyżowania, dużymi autami problem gdzieś skręcić a ten ITS na który poszło tyle kasy to chyba w oczach urzędasów pięknie działa. Niech już oni nic nie planują to będzie mniej strat