- Autor: News4media
- Wyświetleń: 1738
- Dodano: 2023-06-04 / 12:00
- Komentarzy: 5
Rośnie liczba osób, które nie płacą abonamentu
Oglądamy coraz mniej telewizji. To nie jedyny wniosek z najnowszego raportu KRRiTV. Z dokumentu wynika też, że coraz mniej osób i instytucji opłaca abonament.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podsumowała rok 2022 i stosowny raport przekazała marszałkom Sejmu i Senatu, premierowi i prezydentowi. Dokument jest obszerny, ale zawiera kilka wniosków groźnych dla przyszłości tv. Przegrywa z internetem.
Abonenci w liczbach
Na koniec ubiegłego roku Poczta Polska miała zarejestrowanych 4 947 939 abonentów, w tym instytucjonalnych - 239 237.
4 703 846 miało telewizor lub radio,
244 093 tylko radio.
To wzrost o 1034, ale gdy spojrzeć na dane dotyczące abonentów prywatnych, to zauważalny jest spadek o o 1 597 827
"72 tys. mniej osób i instytucji płaci abonament. Liczba abonentów z zarejestrowanymi odbiornikami RTV zmniejszyła się o 1 596 793. Ponadto nastąpił spadek liczby abonentów zwolnionych od opłat abonamentowych o 1 359 639.
Według stanu na 31 grudnia 2022 r. zarejestrowane odbiorniki posiadało: 4 708 702 (34,7 proc.) gospodarstwa domowe, spośród których 2 563 842 (54,5 proc.) abonentów było zwolnionych z wnoszenia opłat. To m.in. osoby powyżej 75 roku życia, inwalidzi I grupy i weterani" - analizuje serwis wirtulanemedia.pl.
Ponad połowa Polaków nie płaci abonamentu
Dodatkowo nie każdy płaci za posiadanie odbiornika. Tak robiło zaledwie 34,7 proc. zobowiązanych.
Przypomnijmy, że w tym roku abonament RTV w przypadku telewizji lub telewizji i radia wynosi 27,3 zł miesięcznie, a w przypadku radia 8,7 zł.
Do wniesienia opłaty abonamentowej - przypomnijmy - są zobowiązane osoby posiadające i użytkujące odbiornik telewizyjny lub radiofoniczny w gospodarstwie domowym lub samochodzie, który jest ich własnością. Abonament powinny płacić także m.in. sanatoria, żłobki, szkoły wyższe czy zakłady pracy.
Spójrzmy na dane z ostatnich lat, ile osób wywiązywało się z tego obowiązku:
2022 - 2,5 mln,
2021 - 3,9 mln,
2020 - 3,9 mln,
2019 - 2,8 mln,
2018 - 2,8 mln,
2017 - 2,6 mln.
Oglądamy mniej tv
Okazuje się również, że Polacy oglądają coraz mniej telewizji. Przynajmniej tej tradycyjnej, która jest wypierana przez internet.
Z raportu KRRiTV wynika, że wśród grupy wiekowej 10-24 lata spadek czasu spędzonego przez telewizorem wyniósł aż 11 minut.
Co do całej widowni telewizyjnej zanotowano spadek o 310 tysięcy osób.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Król Forum: Napisał postów [1847], status [zrobił/a karierę]
Ja tam płacę za każde radio i tv nawet te które nie używam. Stac mnie te kilka stówek co miesiąc. Ważne że jestem uczcziwy.