- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 2384
- Dodano: 2023-06-17 / 14:34
- Komentarzy: 3
Przeładowane busy przewożące towary to prawdziwa "zmora polskich dróg
Kierowcy busów przewożących towar anonimowo przyznają, że dobrze wiedzą o masie swojego pojazdu. Najczęściej zleceniodawca chce zaoszczędzić na pracowniku i paliwie, ładując busa "po brzegi".
Wojewódzka inspekcja Transportu Drogowego co rusz zatrzymuje przeładowany pojazd. Inspektorzy zgodnie przyznają, że przeładowane busy to codzienność, a nakładane kary nie zniechęcają do ładowania busa "po brzegi". Jednocześnie zwracają uwagę, że przeładowany pojazd to nie tylko ryzyko mandatu, ale też duża nieodpowiedzialność i niebezpieczeństwo.
Odpowiedzialność za zbyt ciężki ładunek spoczywa na przewoźniku. Jeśli jednak jest on w stanie udowodnić, że wina za przeciążenie pojazdu leży po stronie kierowcy, wówczas to on może ponieść konsekwencje finansowe w kwocie do 500 zł.
O ponad 65 % więcej niż dozwolone ważył skontrolowany przez opolskich inspektorów samochód dostawczy typu "bus". Dostawczak przewożący metalowe ogrodzenia i bramy ważył 5,35 t zamiast dopuszczalnej 3,5 t. Za przeładowanie pojazdu kierowca został ukarany mandatem karnym w wysokości 1850 zł i zakazano mu kontynuowania jazdy do czasu rozładunku i uzyskania prawidłowej, dopuszczalnej wagi.
- Przeładowane busy przewożące towary to prawdziwa "zmora polskich dróg" . Każdego roku kontrole ITD w zakresie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów poniżej 3,5 tony wykazują szereg nieprawidłowości a przeciążone pojazdy powodują zagrożenie dla innych uczestników ruchu, m.in. wydłuża się ich droga hamowania. Ponadto przewóz znacznie większej ilości towarów samochodami o DMC do 3,5 tony niż na to pozwalają przepisy, stanowi przejaw nieuczciwej konkurencji na rynku usług transportowych - informuje opolski WITD.
Przeważanie pojazdów dostawczych, to niemalże powszechna praktyka w bus-przewozowej działalności (prowadzonej pojazdami o dopuszczalnej masie całkowitej - dmc - do 3,5 t). Statystyki GITD podają, że ok. 90 proc. pojazdów tego typu, poruszających się po polskich drogach ma dmc większą niż 3,5 t.
- W takim codziennym transporcie obowiązuje niepisana zasada "mniej frachtów - więcej towarów" i dlatego większość przewoźników ma świadomość tego, że przeładowuje swoje auta pomimo, że istnieje realne ryzyko zapłacenia mandatu w razie kontroli drogowej - mówi anonimowo zawodowy kierowca busa.
Zdjęcie (1/4)
(Fot. WITD Opole)
Następne
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Król Forum: Napisał postów [1847], status [zrobił/a karierę]
Koledzy z firmy P..... z Opola coś o tym wiedzą :)