• Autor: News4media
    • Wyświetleń: 1320
    • Dodano: 2023-07-30 / 08:00
    • Komentarzy: 2

    Wakacyjne skargi Polaków. Jest ich dwa razy więcej niż rok temu

    (Fot. iStock)

    Na biura podróży, na hotele, na linie lotnicze. Polacy wysyłają coraz więcej skarg związanych z wakacyjnymi wyjazdami.

    Jeszcze w styczniu tego roku, na długo przed letnim wypoczynkiem, Urząd Ochrony konkurencji i Konsumentów wysunął zarzuty wobec internetowych sprzedawców ofert wypoczynkowych. Było to pierwsze takie działanie, a urzędnicy stwierdzili, że że ceny w ofertach prezentowanych w serwisie wakacje.pl różniły się od tych prezentowanych na stronach biur podróży, kiedy już klient przeszedł z wakacje.pl na witrynę konkretnego biura.

    - Cena to jedno z podstawowych kryteriów, które bierzemy pod uwagę, planując wyjazd. Przedsiębiorcy mają obowiązek rzetelnie o niej informować, uwzględniać wszystkie jej elementy i dbać o aktualność - ocenił prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

    Spółka takimi zarzutami była zaskoczona i tłumaczyła, że nigdy nie wpływa na ceny o oferty partnerów zewnętrznych. To tylko jeden z przykładów jak można zostać niewłaściwie potraktowanym planując urlop. I co się może zdarzyć w czasie wypoczynku.

    Połowa wakacji

    Zbliża się połowa wakacji i okazuje się, że UOKiK otrzymał już w tym roku 750 skarg na działania firm. A analogicznym okresie 2022 roku było takich sygnałów 366.

    Jak wskazuje UOKiK, dane te zawierają skargi w szerokiej kategorii turystyka i rekreacja. Statystyka obejmuje więc zarówno sygnały dotyczące działań biur podróży, linii lotniczych, jak i np. hoteli, siłowni czy basenów - informuje businessinsider.pl.

    Skargi Polaków dotyczą:

    Linii lotniczych. Az 110 skarg dotyczyła Wizz Air a chodziło o np. opóźnieniami lotów czy opłatę za połączenie z infolinią, co często jest jedynym, szybkim sposobem kontaktu z przewoźnikiem. Tu trzeba przypomnieć, że konsumenci nie mogą ponosić dodatkowych opłat w sytuacji, gdy potrzebują się skontaktować z przewoźnikiem w sprawie zawartej umowy.

    We wpływających do UOKiK sygnałach konsumenci stosunkowo często skarżą się na fizyczny brak rezydenta w hotelu albo na to, że rezydent teoretycznie jest, ale zajmuje się głównie np. sprzedażą wycieczek fakultatywnych.

    Przez ostatnie dwa lata dostaliśmy ponad 50 takich sygnałów - informuje o kolejnych problemach Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

    Co roku podnoszona jest także kwestia tego, że hotel w kurorcie wygląda inaczej niż w folderze, a jego standard odbiega od obiecywanego. W tym roku jest już 80 sygnałów.

    Tradycyjne skargi

    - zmiany cen przed rozpoczęciem imprezy lub obowiązkiem wniesienia dodatkowych opłat
    - zmiany zasad realizacji transferu pomiędzy obiektem zakwaterowania a lotniskiem
    - zmiany informacji o położeniu, rodzaju i kategorii obiektu zakwaterowania
    - zmiany hotelu, nieadekwatność warunków panujących w hotelu do tego, co biuro podróży deklarowało przed zawarciem umowy
    - problemy z realizacją wycieczek fakultatywnych w ramach imprezy
    - przewlekłość procedury reklamacyjnej
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2023-07-30 16:27:52 [178.43.246.*] id:1662778  
    Gaz: Napisał postów [5584], status [VIP] Reputacja
    Taaak pozbierali zaliczki i poszli w siną dal.

    Nick:
    Treść:
    2023-07-30 13:00:59 [94.254.188.*] id:1662773  
    Król Forum: Napisał postów [1847], status [zrobił/a karierę] Reputacja
    Słaba wódka w all ekskjuzmi.

    Nick:
    Treść: