- Autor: Dżacheć
- Wyświetleń: 2414
- Dodano: 2023-07-26 / 18:37
- Komentarzy: 3
Miały być rutynowe kontrole, a skończyło się mandatami i zakazem dalszej jazdy
Inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu pełniąc służbę na różnych punktach kontrolnych na terenie województwa opolskiego, wykonywali rutynowe kontrole pojazdów - nie wszyscy zostali dopuszczeni do dalszej jazdy.
Tachograf analogowy zamiast cyfrowego
W tachograf analogowy zamiast cyfrowego był wyposażony pojazd skontrolowany w dniu 24 lipca 2023 r. Przez patrol opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Oględziny kabiny ciągnika samochodowego oraz analiza dowodu rejestracyjnego wykazała, iż pojazd zarejestrowany po raz pierwszy w listopadzie 2006 r. Posiada tachograf analogowy.
Przepisy regulujące zasady użytkowania urządzeń samoczynnie rejestrujących czas pracy kierowców w transporcie drogowym wymagają, aby w pojazdach ciężarowych i autobusach dopuszczonych do ruchu po raz pierwszy od dnia 1 maja 2006 roku instalowane były tachografy cyfrowe. Ponadto naczepa nie posiadała ważnych badań technicznych, a okazane do kontroli dokumenty zawierały nieprawidłowości.
W innym pojeździe zatrzymanym przez ten sam patrol stwierdzono nieprawidłowości w zakresie stanu technicznego. W kontrolowanej naczepie stwierdzono uszkodzony i widoczny kord opon, co zgodnie z obowiązującymi przepisami stanowi niebezpieczną usterkę. Pojazd nie został dopuszczony do dalszej jazdy do czasu usunięcia usterki.
Skutkiem obu kontroli było wszczęcie postępowań administracyjnych wobec przewoźników oraz osób zarządzających transportem w przedsiębiorstwach, oraz nałożenie na kierowców mandatów karnych.
Kontrole przewozu drewna
Dwa spośród trzech pojazdów przewożących drewno nie pojechało dalej. W toku rutynowych czynności kontrolnych wczoraj tj. 25.07.2023 r. inspektorzy z kędzierzyńsko-kozielskiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Opolu, na autostradzie A4 zatrzymali do kontroli trzy pojazdy polskich przewoźników przewożące drewno.
Pojazdy poddano kontroli nacisków i masy. Dwa z nich nie zostały dopuszczone do dalszej jazdy do czasu doprowadzenia ładunku do normatywności. W jednym przypadku zostanie wszczęte postępowania wobec przewoźnika z uwagi na przekroczenia dopuszczalnych norm - przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej o 5,1 tony oraz przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej o 2,9 tony.
Ponadto w dwóch pojazdach stwierdzono usterkę niebezpieczną - pęknięcie tarczy hamulcowej. Zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia usterek. Za powyższe naruszenia wszczęto trzy postępowania administracyjne, na kierujących nałożono pięć mandatów karnych.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
24mikol: Napisał postów [1421], status [zrobił/a karierę]
Gdyby jeszcze nie stawali w swoich ulubionych miejscach a np. ściągając z drogi na pobocze... to wszystko by ograniczyć ostrzeganie przez CB. Oj wtedy by się zdziwili.