• Autor: Dżacheć
    • Wyświetleń: 1338
    • Dodano: 2023-08-30 / 14:19
    • Komentarzy: 6

    70-latka chciała zainwestować pieniądze.... straciła 100 000 złotych

    (Fot. Archiwum)

    100 000 złotych straciła 70-letnia mieszkanka powiatu brzeskiego. Kobieta zainwestowała na platformie, która oferowała szybki zysk. Instruowana telefonicznie dokonywała kolejnych przelewów, a także przekazywała rozmówcy kody autoryzacyjne do aktywowania transakcji w bankowości internetowej. Apelujemy o rozsądek i ograniczone zaufanie w stosunku do osób, które oferują nam szybki zarobek.

    Wczoraj policjanci z Brzegu przyjęli zawiadomienie o oszustwie. Z zebranych informacji wynika, że kobieta zainteresowała się reklamą platformy inwestycyjnej i wypełniła wstępny formularz z danymi do kontaktu. Po kilku dniach zadzwonił do niej mężczyzna, który oświadczył że wprowadzi ją w proces inwestycyjny.

    Polecił zainstalować dwie różne aplikacje w telefonie i dokonać wstępnej wpłaty kilkuset złotych. Przez kolejne dni kontaktował się z nią i we wskazanej aplikacji kierował, które "akcje" ma kupować. Za każdym razem w bankowości internetowej poszkodowana potwierdzała przelewy, a także aktywowała płatności i podawała swojemu rozmówcy kody do wypłaty. Proceder trwał przez trzy tygodnie. W tym czasie rozmówca zapewniał ją, że "znikające" z jej konta pieniądze wrócą do ze znacznym zyskiem. Niestety tak się nie stało. Kiedy kontakt został zerwany, poszkodowana zorientowała się, że została oszukana. Łącznie z jej konta zniknęło 100 000 złotych.

    Przypominamy jak nie dać się oszukać?

    Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;

    Jeśli odbierasz połączenie, które wskazuje na to, że to twój bank zachowaj czujność. Nie wykonuj poleceń dotyczących przelania swoich oszczędności na wskazane konto. Rozłącz się i sam zadzwoń do banku wybierając numer ze strony internetowej.

    Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;

    W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;

    Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.

    Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2023-08-30 20:09:28 [46.134.23.*] id:1663795  
    Polpha: Napisał postów [9639], status [VIP] Reputacja
    brawo. następna która żyje na Marsie i nie słyszała o oszustach

    Nick:
    Treść:
    2023-08-30 18:43:30 [31.60.103.*] id:1663785  
    liberty: Napisał postów [5509], status [Szycha] Reputacja
    Kasy niby nie maja mohery a dają się naciągać złodziejom

    Nick:
    Treść:
    2023-08-30 15:40:37 [5.173.117.*] id:1663779  
    tippmann: Napisał postów [7759], status [VIP] Reputacja
    raz zysk,raz w pysk

    Nick:
    Treść:
    2023-08-30 14:52:54 [194.29.183.*] id:1663774  
    azam: Napisała postów [936], status [stały bywalec] Reputacja
    W PL mamy bogatych emerytów, co chwila słychać ile to kasy zabierają Im oszuści,,

    Nick:
    Treść:
    2023-08-30 14:51:10 [185.127.20.*] id:1663772  
    Jerry: Napisał postów [4768], status [VIP] Reputacja
    Gratuluję pani enelygencji.

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2023-08-30 14:52:12 [185.127.20.*] id:1663773  
    Jerry: Napisał postów [4768], status [VIP] Reputacja
    *Entelygencji miało być.