Choć kobiety stanowią większość społeczeństwa, to często są mniej zmotywowane do głosowania niż mężczyźni. Widać to szczególnie u młodych kobiet - niektóre sondaże wskazują, że nawet co druga kobieta w wieku od 18 do 39 lat nie planuje wziąć udziału w wyborach. Kampania "CICHO JUŻ BYŁYŚMY", wraz z trasą profrekwencyjną, akcją plakatową, a także finałową imprezą pod Sejmem w najbliższy piątek, 13 października, ma trafić przede wszystkim młodych - aktywistki kierują inicjatywę zwłaszcza do swoich rówieśniczek.
Spot inicjatywy WSCHÓD pt. "CICHO JUŻ BYŁYŚMY", ukazujący problemy, z którymi spotykają się w życiu codziennym współczesne Polki, zachęca kobiety do zabrania głosu w sprawie swoich problemów i potrzeb w nadchodzących wyborach parlamentarnych.
Zobacz spot:
Tam, gdzie trasa profrekwencyjna nie zdążyła dotrzeć, aktywistki zdecydowały się na oddolne działania, między innymi plakatowanie. Plakaty z hasłem "CICHO JUŻ BYŁYŚMY" inicjatywy WSCHÓD zachęcające kobiety do głosowania w wyborach parlamentarnych. pojawiły się w ponad 100 miastach i miejscowościach w całej Polsce. Zawitały również do województwa opolskiego - można je znaleźć w Opolu, Namysłowie, Strzelcach Opolskich, Ozimku, Gogolinie, Krapkowicach, Zielonej Górze, Nowej Soli, Głogowie i Polkowicach.
"Plakaty "CICHO JUŻ BYŁYŚMY" trafiły do miejsc, do których często nie dociera tego typu przekaz, skupiony głównie na wielkich miastach. Cieszę się, że plakaty zajmują przestrzeń publiczną, tak jak powinny zajmować ją kobiety, głośno mówiące o swoich problemach. To najwyższa pora, by państwo zaczęło odpowiadać na kryzysy, przez które kobiety przechodzą same, po cichu." - powiedziała Paula Wasiluk, aktywistka inicjatywy WSCHÓD.
Kampania "CICHO JUŻ BYŁYŚMY", wraz z trasą profrekwencyjną, akcją plakatową, a także finałową imprezą pod Sejmem w najbliższy piątek, 13 października, ma trafić przede wszystkim młodych - aktywistki kierują inicjatywę zwłaszcza do swoich rówieśniczek.
"Dziś w Jasionce, Jarosław Kaczyński przekonywał, że w Polsce bieda i inne problemy są już załatwione. Prezes wyraźnie stracił kontakt z rzeczywistością. Mierzymy się z mnóstwem kryzysów - a Polki wiedzą o tym najlepiej, bo niestety często to na ich barki te problemy spadają najbardziej. Rządzący nas nie szanują, ale ich czas się kończy. To my, kobiety, jesteśmy ukrytą siłą tych wyborów."
Szeroko zakrojona jest także kampania "Kobiety na wybory". To apolityczna akcja, a wszystkie osoby biorące w niej udział, robią to pro bono. - Córki, matki, żony, przyjaciółki - kobiety! - mamy prawo wpływać na kraj, w którym żyjemy i skorzystajmy z tego! Niezależnie czy mamy 18, 38 czy 78 lat, jesteśmy częścią społeczeństwa i ponosimy za nie odpowiedzialność. Chodźmy na wybory! Nie odbierajmy sobie prawa do budowania naszej przyszłości - piszą organizatorki.
Każda z uczestniczek challenge'u akcji "Kobiety na wybory" nominuje trzy kolejne, więc akcja nabiera rozpędu, a ważny postulat zachęcający do tego, by zająć stanowisko w nadchodzących wyborach efektem kuli śniegowej dociera także do niezdecydowanych kobiet, które dotąd wahały się czy pójść do urn.
W ciągu ponad 40 dni kampanię "Kobiety na Wybory" wsparło ponad 200 artystów i gwiazd, którzy nagrali filmy namawiające do udziału w wyborach. Wśród nich między innymi Martyna Wojciechowska, Agnieszka Więdłocha, Grażyna Torbicka, Natalia Kukulska, Anja Rubik, Dorota Wellman, Edyta Jungowska, Mateusz Banasiuk, Melania Grzesiewicz i Majka Jeżowska. Akcję wspiera też 1500 oficjalnych ambasadorek i ambasadorów kampanii, którzy każdego dnia namawiają do głosowania w swoich małych ojczyznach oraz 80 rysowniczek, które stworzyły grafiki namawiające do udziału w wyborach.
"Pamiętaj, że 'polityka' to nie tylko kampania wyborcza i przepychanki w Sejmie. To również debata o twojej emeryturze, przedszkolu dla twojego dziecka i o tym, na co idą pieniądze z twoich podatków" - wyjaśniają. Udział w wyborach jest uciążliwy? "Głosowanie to zaledwie kilkanaście minut z twojego życia, które statystycznie trwa 79,7 roku" - wskazują. Nie wierzysz, że twój głos ma znaczenie? "Każdy głos ma znaczenie w każdych wyborach - samorządowych, parlamentarnych czy prezydenckich! W ostatnich wyborach prezydenckich różnica pomiędzy kandydatami wynosiła tylko 2 punkty procentowe, czyli każdy głos się liczy" - przypominają.
A zatem, widzimy się 15 października br. na wyborach!
Wiecej o akcji: www.instagram.com/kobietynawybory
[moderacja]: Napisała postów [1019], status [rozpisany/na]
[moderacja]