• Autor: kam_ila
    • Wyświetleń: 7959
    • Dodano: 2023-10-30 / 13:22
    • Komentarzy: 6

    Kierujący osobówką wjechał w słup. Samochód wezwał pomoc

    Gdy pojazd wykryje wypadek lub kolizję, system eCall automatycznie nawiązuje połączenie z numerem alarmowym służb ratunkowych (np. 112) i przesyła informacje o lokalizacji oraz inne istotne dane. Tak było w nocy z soboty na niedzielę w Opolu-Czarnowąsach.


    W niedzielę 29 października o godzinie 2.30 opolskie służby ratunkowe odebrały zgłoszenie o zdarzeniu drogowym na ulicy Wolności w Opolu-Czarnowąsach. Zgłoszenie nadał system eCall samochodu osobowego, który wjechał w słup telekomunikacyjny.

    Po dotarciu na miejsce zdarzenia, służby ratunkowe potwierdziły treść zgłoszenia. Kierowca Mercedesa, z przyczyn na razie nieustalonych, zjechał z jezdni i uderzył w słup telekomunikacyjny. W samochodzie podróżowały trzy osoby, jednak na szczęście żadna z nich nie odniosła obrażeń, które wymagałyby udzielenia kwalifikowanej pierwszej pomocy.

    System eCall to technologia pozwalająca na automatyczne wysyłanie informacji o wypadku lub kolizji samochodowej do służb ratunkowych. Jest to innowacyjne rozwiązanie, które ma na celu przyspieszenie reakcji ratowników w przypadku awarii drogowej, co potencjalnie może uratować życie i zmniejszyć skutki wypadków.

    Zdjęcie (3/3)

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2023-10-30 15:29:17 [164.127.240.*] id:1666564  
    chrząszcz: Napisał postów [5441], status [VIP] Reputacja
    szkoda słupa

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [2]
    2023-11-01 12:13:12 [5.173.127.*] id:1666603  
    tippmann: Napisał postów [7762], status [VIP] Reputacja
    weź Valerin
    2023-11-01 15:50:30 [46.114.92.*] id:1666610  
    TruckBoardMen: Napisał postów [128], status [wyjadacz] Reputacja
    To samochody takie mądre że umieją wzywać pomoc
    2023-10-31 05:50:14 [194.29.182.*] id:1666574  
    KK 35947: Napisał postów [3721], status [VIP] Reputacja
    Czy operator 112 zadawał systemowi E-Call te wszystkie dziwne pytania co żywemu śmiertelnikowi czy wysyła służby bez zbędnego gadania?

    Nick:
    Treść:
    2023-10-30 23:30:28 [89.151.32.*] id:1666571  
    SekO: Napisał postów [966], status [stały bywalec] Reputacja
    "z przyczyn na razie nieustalonych" no przecież nie powie, że zap*erdalał, prawda?

    Nick:
    Treść:
    2023-10-30 16:47:11 [77.255.91.*] id:1666565  
    Henryk: Napisał postów [613], status [rozpisany/na] Reputacja
    jeden z naszych polityków zapewne szukałby brzozy
    [1]

    Nick:
    Treść: