• Autor: Dżacheć
    • Wyświetleń: 2208
    • Dodano: 2023-12-01 / 13:15
    • Komentarzy: 2

    35-latka oszukana na 45 000 złotych metodą "na pracownika banku"

    Postęp technologii sprawił, że wiele spraw możemy załatwić telefonicznie czy internetowo. Rachunki, umowy, a nawet lokowanie oszczędności nie wymagają już od nas osobistej obecności w banku. Musimy jednak pamiętać o zachowaniu ostrożności, by nie paść ofiarą oszustów. Oni wykorzystują nasze roztargnienie i pośpiech. Tak było w przypadku 35-latki, która została oszukana na 45 000 złotych. Zachowajmy czujność - przede wszystkim teraz w grudniu, kiedy świąteczna atmosfera może uśpić naszą czujność.

    Do 35-letniej kobiety zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika banku. Według rozmówcy doszło do usiłowania kradzieży pieniędzy z jej konta, a także kilkukrotnej próby wypłaty z bankomatu. Mężczyzna poinformował ją również, że prawdopodobnie zostały skradzione jej dane i polecił od razu przelać oszczędności na wskazany rachunek bankowy. Kobieta wykonała wszystkie polecenia i podała wygenerowane kody rozmówcy, by ten mógł zabezpieczyć jej środki. Kiedy rozmowa została zakończona zadzwonił do niej faktyczny pracownik banku. Wówczas zorientowała się, że chwilę wcześniej rozmawiała z oszustem. Kobieta łącznie straciła 45 000 złotych.

    Numer, z którego dzwonił oszust wyświetlał się jako kontakt do banku. Niestety w tym przypadku poszkodowana straciła czujność i została oszukana przy wykorzystaniu tzw. spoofingu - to metoda, której przestępcy podszywają się pod banki, instytucje, urzędy, a nawet osoby fizyczne w celu wyłudzenia danych i pieniędzy. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożność, gdy ktoś będzie do Ciebie dzwonił i przedstawiał się jako pracownik banku lub innej instytucji. Pamiętaj, że nawet jeśli numer, z którego dzwoni, jest taki sam, jak ten podany na oficjalnej stronie, połączenie może być sfałszowane. Skontaktuj się ze swoim bankiem, samodzielnie wybierz numer na klawiaturze telefonu i zweryfikuj, czy osoba, która do Ciebie dzwoniła, mówiła prawdę.

    Przypominamy jak zachować ostrożność w przypadku transakcji internetowych:

    - Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;

    - Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;

    - W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;

    - Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.

    - Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.

    - Sprawdzaj wiarygodność numeru, z którego dzwoni rozmówca. Rozłącz się i samodzielnie na klawiaturze wybierz numer banku, czy instytucji z której do Ciebie dzwonią.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2023-12-01 13:54:31 [178.43.253.*] id:1667564  
    Gaz: Napisał postów [5584], status [VIP] Reputacja
    Boże, o czym ona myślała,że zarobi???

    Nick:
    Treść:
    Pokaż - Ukryj  Odpowiedzi [1]
    2023-12-01 22:23:14 [5.173.63.*] id:1667574  
    tippmann: Napisał postów [7759], status [VIP] Reputacja
    o tobie myślała