- Autor: Dżacheć
- Wyświetleń: 2208
- Dodano: 2023-12-01 / 13:15
- Komentarzy: 2
35-latka oszukana na 45 000 złotych metodą "na pracownika banku"
Postęp technologii sprawił, że wiele spraw możemy załatwić telefonicznie czy internetowo. Rachunki, umowy, a nawet lokowanie oszczędności nie wymagają już od nas osobistej obecności w banku. Musimy jednak pamiętać o zachowaniu ostrożności, by nie paść ofiarą oszustów. Oni wykorzystują nasze roztargnienie i pośpiech. Tak było w przypadku 35-latki, która została oszukana na 45 000 złotych. Zachowajmy czujność - przede wszystkim teraz w grudniu, kiedy świąteczna atmosfera może uśpić naszą czujność.
Do 35-letniej kobiety zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika banku. Według rozmówcy doszło do usiłowania kradzieży pieniędzy z jej konta, a także kilkukrotnej próby wypłaty z bankomatu. Mężczyzna poinformował ją również, że prawdopodobnie zostały skradzione jej dane i polecił od razu przelać oszczędności na wskazany rachunek bankowy. Kobieta wykonała wszystkie polecenia i podała wygenerowane kody rozmówcy, by ten mógł zabezpieczyć jej środki. Kiedy rozmowa została zakończona zadzwonił do niej faktyczny pracownik banku. Wówczas zorientowała się, że chwilę wcześniej rozmawiała z oszustem. Kobieta łącznie straciła 45 000 złotych.
Numer, z którego dzwonił oszust wyświetlał się jako kontakt do banku. Niestety w tym przypadku poszkodowana straciła czujność i została oszukana przy wykorzystaniu tzw. spoofingu - to metoda, której przestępcy podszywają się pod banki, instytucje, urzędy, a nawet osoby fizyczne w celu wyłudzenia danych i pieniędzy. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożność, gdy ktoś będzie do Ciebie dzwonił i przedstawiał się jako pracownik banku lub innej instytucji. Pamiętaj, że nawet jeśli numer, z którego dzwoni, jest taki sam, jak ten podany na oficjalnej stronie, połączenie może być sfałszowane. Skontaktuj się ze swoim bankiem, samodzielnie wybierz numer na klawiaturze telefonu i zweryfikuj, czy osoba, która do Ciebie dzwoniła, mówiła prawdę.
Przypominamy jak zachować ostrożność w przypadku transakcji internetowych:
- Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
- Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
- W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
- Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
- Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
- Sprawdzaj wiarygodność numeru, z którego dzwoni rozmówca. Rozłącz się i samodzielnie na klawiaturze wybierz numer banku, czy instytucji z której do Ciebie dzwonią.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Gaz: Napisał postów [5584], status [VIP]
Boże, o czym ona myślała,że zarobi???