- Autor: Dżacheć
- Wyświetleń: 1515
- Dodano: 2023-12-11 / 12:06
- Komentarzy: 0
3 osoby oszukane różnymi metodami. W sieci bądźcie ostrożni!
W miniony weekend do brzeskich policjantów zgłosiły się aż 3 poszkodowane osoby. Każda z nich została oszukana w sieci. Straciły od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Apelujemy o ostrożność podczas transakcji internetowych. Sprawdźmy wiarygodność osoby, która podszywa się za znajomego i prosi o wsparcie zanim podamy BLIK lub zrobimy przelew. Oszuści wykorzystują czas przedświąteczny i naszą chęć pomocy bliskim. Niestety bogacą się na naszej łatwowierności. Bądźmy o krok przed oszustami - sprawdzajmy informacje, które wpływają do nas za pomocą komunikatorów, nie dajmy się również oszukać podczas sprzedaży i kupna w internecie.
W pierwszym przypadku kobieta straciła blisko 4 500 złotych. Do 51-latki z nieznanego numeru napisała osoba podszywająca się za córkę. Przekazała, że nie może wejść na swoje konto i dlatego prosi o zapłacenie za zakup nowego telefonu. Poszkodowana otrzymała numer rachunku i na niego przelała blisko 3 000 złotych. Po wykonaniu tego przelewu osoba podszywająca się pod córkę poprosiła o kolejny. Tym razem miało to być blisko 1 500 złotych na pokrycie rachunku za zakupioną odzież.
W drugim przypadku oszust podszył się za koleżankę poszkodowanej. Na jednym z komunikatorów poprosił 26-latkę o BLIK twierdząc, że u niej nie działa. Poszkodowana przekonana, że pomaga koleżance podała kod. Po kilku godzinach zorientowała się, że ktoś włamał się na konto koleżanki, a z jej rachubku zniknęło 800 złotych.
Ostatnie zgłoszenie dotyczy oszustwa przy sprzedaży zegarka. Poszkodowany 38-latek wszedł w link nadesłany przez kupującego. Został przekierowany na stronę łudząco podobna do bankowej i tam podał wszystkie dane do logowania. Jak się okazało, zamiast otrzymać pieniądze za sprzedaż zegarka, z jego konta zniknęło ponad 400 złotych.
Przypominamy jak zachować ostrożność w przypadku transakcji internetowych:
Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
Sprawdzaj wiarygodność numeru, z którego dzwoni rozmówca. Rozłącz się i samodzielnie na klawiaturze wybierz numer banku, czy instytucji z której do Ciebie dzwonią.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.