- Autor: kam_ila
- Wyświetleń: 2923
- Dodano: 2024-01-25 / 13:30
- Komentarzy: 8
Potrzeba zmiany w budżecie miasta. Chodzi o powiększenie ronda przy Makro
Zapadła decyzja, aby dołożyć brakujące 32 mln zł do przebudowy obwodnicy północnej naszego miasta w okolicach ronda przy Makro.
Władze miasta chcą "odkorkować" skrzyżowanie ulicy Partyzanckiej z obwodnicą miasta Opola. Mimo funkcjonującego tam ronda, które miało upłynnić ruch, mieszkańcy stoją w korkach w godzinach szczytu. Na rozstrzygnięcie przetargu brakło jednak ponad 30 milionów złotych.
- Zwróciłem się do naszych radnych o zgodę na zwiększenie kosztów modernizacji obwodnicy północnej w okolicach ronda przy Makro. Pozwoli nam to rozstrzygnąć ogłoszony przez Miejski Zarząd Dróg w Opolu przetarg.
Docelowo powstanie tam estakada i tzw. rondo biszkoptowe, co udrożni tę część obwodnicy i lepiej skomunikuje tereny inwestycyjne w naszych strefach gospodarczych (Wrzoski i przy ul. Północnej). Prace mogłyby ruszyć już późną wiosną. Powiększone wydatki, będziemy starali pokryć z tzw. rezerwy drogowej z budżetu państwa. Pozostałe środki pozyskaliśmy już w ramach dofinansowania terenów inwestycyjnych z przyszłych środków KPO. Sprawę koordynuje moja zastępczyni ds. inwestycji prezydent Małgorzata Stelnicka - poinformował na Facebooku prezydent miasta Opola, Arkadiusz Wiśniewski.
Rozwiązanie proponowane przez pomysłodawców ma być podobne do tego z Placu Konstytucji 3 Maja, czyli popularnego opolskiego "ronda". Głównym elementem nowego węzła ma być estakada w ciągu obwodnicy biegnąca nad istniejącym rondem. Dzięki temu rozwiązaniu upłynni się ruch w ciągu obwodnicy, a jednocześni usprawni się komunikacja od strony ulicy Partyzanckiej np. w kierunku Sławic.
- Opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla budowy skrzyżowania wielopoziomowego obejmie budowę węzła komunikacyjnego w miejscu istniejącego skrzyżowania z przebiegiem drogi głównej bezkolizyjnie nad istniejącym skrzyżowaniem, przebudowę istniejących dróg prowadzących do skrzyżowania, a także rozbudowę fragmentu obwodnicy. Chodzi o odcinek już za mostem na Odrze w kierunku obwodnicy Piastowskiej. PFU ma także uwzględnić budowę drogi dla pieszych i rowerów w ciągu DW 459 w obszarze węzła. Zmieni się także kształt samego ronda, które po przebudowie będzie większe - mówi Arkadiusz Wiśniewski prezydent Opola.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
DonPedro69: Napisał postów [11148], status [VIP]
Mógł zaszaleć i rzucić propozycję wiaduktu.