- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 3223
- Dodano: 2024-02-29 / 17:27
- Komentarzy: 1
Spór Lidl kontra Biedronka zakończy się w sądzie
W najnowszym rozdziale konkurencji między liderami rynku dyskontów, Lidl zdecydował się podjąć kroki prawne przeciwko Biedronce za używanie hasła "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl", które zdaniem Lidla jest mylące.
Lidl, jedna z czołowych sieci handlowych, złożyła wniosek sądowy domagając się zabezpieczenia roszczeń przed oficjalnym rozpoczęciem postępowania sądowego. Wniosek dotyczy zajęcia przez komornika materiałów reklamowych Biedronki, zawierających sporne hasło. Sąd przychylił się do wniosku Lidla, dając sieci dwa tygodnie na wniesienie powództwa.
Przypominamy, że tłem sprawy jest akcja Biedronki, która podjęła działania mające na celu bezpośrednie podkreślenie swojej przewagi cenowej nad Lidlem, rozdając klientom przy kasie paragony z informacją o niższych cenach w sieci Jeronimo Martins. Ponadto, w dniach 4 i 8 lutego, użytkownicy aplikacji "Biedronka" otrzymali SMS z porównaniem cen wybranych produktów, takich jak masło, owoce, mięso czy czekoladki, sugerujące, że zakupy w Biedronce są bardziej korzystne cenowo niż w Lidlu. Z kolei Lidl w swojej aplikacji mobilnej podkreśla, że według "Faktu", koszyk 25 podstawowych produktów po raz trzeci w tym roku okazał się najtańszy w Lidlu, na co Biedronka reaguje kontynuacją kampanii i rozdawaniem paragonów z hasłem "Biedronka tańsza niż Lidl".
To hasło, obecne na plakatach i paragonach w sklepach Biedronki, stało się przedmiotem sporu, gdyż Lidl uważa je za niezgodne z rzeczywistością. Sieć dąży do tego, aby Biedronka zaprzestała jego używania oraz zneutralizowała skutki jego rozpowszechniania.
Obie strony konfliktu, na ten moment, nie udzielają komentarzy na temat toczącej się sprawy. Początki tej reklamowej wojny sięgają początku roku, kiedy to Lidl wywiesił plakaty z hasłem "W 2023 roku Lidl tańszy niż Biedronka", opierając się na wynikach badań rynkowych. W odpowiedzi Biedronka przedstawiła własne hasło, nie ujawniając jednak, na jakich danych się opiera.
Ta najnowsza eskalacja w reklamowej rywalizacji między dwoma gigantami rynku detalicznego w Polsce podkreśla intensywność konkurencji i długość, na jaką sieci są gotowe pójść, aby przyciągnąć klientów. Spór ten rzuca światło na wyzwania związane z reklamą porównawczą i jej wpływem na wizerunek marek.Biedronka kontra Lidl: ostra rywalizacja o serca klientów
Jesteśmy ciekawi którą sieć wybierasz? Biedronka czy Lidl?
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Maksymilian077: Napisał postów [459], status [maniak]
Wybiorę Polską sieć. Biedronka jest Portugalska a Lidl niemiecki...