- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 1938
- Dodano: 2024-03-05 / 15:54
- Komentarzy: 1
Będzie bezpieczniej na 500 przejściach w woj. opolskim
Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, czyli piesi i rowerzyści, są najbardziej narażeni na obrażenia w wyniku ewentualnych zdarzeń drogowych. Dlatego ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa na istniejących przejściach dla pieszych poprzez m.in. ich doświetlenie, odpowiednie oznakowanie, budowę chodników oraz azyli.
W związku z rosnącymi potrzebami dotyczącymi bezpieczeństwa na drogach, GDDKiA Oddział w Opolu podjęła się realizacji projektu, który zakłada modernizację ponad 500 przejść dla pieszych. W ramach tej inicjatywy, znanej jako Poprawa Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (PBID), przewidziano szereg działań obejmujących m.in. doświetlenie przejść, budowę nowych chodników, azylów dla pieszych oraz poprawę oznakowania drogowego.
Do tej pory udało się zmodernizować ponad 200 lokalizacji na terenie województwa, gdzie piesi i rowerzyści mogą już korzystać z bezpieczniejszych przejść. Trwają prace w kolejnych ponad 60 lokalizacjach, a dla 230 przygotowywana jest dokumentacja projektowa. Z kolei na innych przejściach trwa procedura przetargowa.
Prace dotyczą różnych obszarów województwa opolskiego, w tym takich miast i gmin jak Brzeg, Kluczbork, Krapkowice, Namysłów, Olesno, Opole, Prudnik, Strzelce Opolskie, pokrywając strategiczne punkty sieci dróg krajowych. Każde zadanie jest starannie dopasowane do specyficznych potrzeb danej lokalizacji, aby maksymalizować efektywność inwestycji w zakresie poprawy bezpieczeństwa.
Dla ponad 200 lokalizacji, w poszczególnych powiatach województwa opolskiego, piesi mogą już korzystać z przejść wyposażonych m.in. w doświetlenie, chodniki czy azyle.
Powiat brzeski
DK39 Brzeg, Rogalice, Kamienna
DK94 Zielęcice
DK94 Łosiów, Buszyce, Skorogoszcz, Skarbiszów i Karczów
DK39 i DK94 Brzeg
Powiat kluczborski
DK11 Kostów
DK42 Wołczyn
DK42 Wierzbica Górna, Ligota Dolna, Strojec, Faustianka, Porąbki, Rudniki, Jaworek, Jaworzno i Smardy
DK11 Sarnów, Krzywizna
DK45 Krasków, Ligota Dolna
DK94 Borkowice
Powiat krapkowicki
DK45 Dąbrówka Górna
Powiat namysłowski
DK39 Namysłów
Powiat oleski
DK42 Porąbki
DK43 Rudniki, Jaworzno
Powiat opolski
DK45 Chrzowice, Folwark
DK45 Boguszyce, Źlinice
DK46 Gosławice, Turza, Dąbrowica, Grodziec i Ozimek
DK45 Zawada
Powiat prudnicki
DK40 Głuchołazy
DK40 Wierzbiec
DK40 Lubrza
DK41 Prudnik
DK40 Głuchołazy 2
DK41 Trzebina
Powiat strzelecki
DK94 Warmątowice, Błotnica Strzelecka i Płużnica Wielka
Zadania na etapie realizacji
Po zakończeniu etapu dokumentacji dla wielu zadań prowadzone są roboty w terenie:
Powiat kluczborski
DK11 Biskupice, Gotartów
DK11 Byczyna
DK42 Czaple Stare, Ligota Wołczyńska, Kluczbork, Domaszowice
Powiat krapkowicki
DK45 Stradunia
DK45 Krapkowice, Mechnica, Stradunia
DK45 Żywocice
Powiat oleski
DK42 Jaworzno
Powiat prudnicki
DK41 Rudziczka
DK40 Łąka Prudnicka, Mochów, Głogówek
DK40 Biedrzychowice
DK41 Niemysłowice
Kolejne umowy na realizację
Dla kolejnych zadań po wyłonieniu wykonawców i podpisanie umów, przygotowywana jest dokumentacja projektowa:
Powiat brzeski
DK94 Leśniczówka
DK94 Łosiów
DK39 Lubsza, Michałowice i Pisarzowice
Powiat głubczycki
DK38 Głubczyce, Pawłowiczki, Pietrowice i Mokre Kolonia
DK38 Głubczyce, Pawłowiczki
Powiat kędzierzyńsko-kozielski
DK40 Kędzierzyn-Koźle, Stare Kotkowice, Biedrzychowice, Twardawa, Pokrzywnica i Większyce (DK40 i DK45)
DK45 Długomiłowice, Polska Cerekiew i Ciężkowice
DK45 Komorno, Większyce, Reńska Wieś i Długomiłowice
DK38 Reńska Wieś
Powiat krapkowicki
DK45 Żużela
Powiat namysłowski
DK39 Kamienna, Namysłów
DK42 Kamienna, Gręboszów
DK39 Smarchowice Wielkie, Nowe Smarchowice
Powiat nyski
DK46 Otmuchów, Ścibórz
DK46 Otmuchów Wójcice
Powiat opolski
DK46 Lędziny, Chrząstowice, Dębska Kuźnia i Schodnia
DK94 Walidrogi, Nakło
Powiat prudnicki
DK40 i DK41 Prudnik
DK40 Głogówek, Laskowice
Powiat strzelecki
DK94 Strzelce Opolskie
DK88 Sieroniowice
DK94 Izbicko i Sucha
Powiat kluczborski
DK11 Gołkowice i Bąków
Na etapie postępowania przetargowego są kolejne zadania:
-opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Poprawa BRD w ciągu DK46 w Wilamowej
- opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Poprawa BRD na przejściach dla pieszych w ciągu DK46 w Paczkowie
Działania te nie tylko zwiększają bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego, ale również wpływają na poprawę płynności ruchu, co jest korzystne zarówno dla kierowców, jak i mieszkańców regionu. Zrealizowane projekty pokazują, jak duży nacisk kładzie się na ochronę życia i zdrowia osób poruszających się po drogach regionu.
GDDKiA Oddział w Opolu przypomina również o znaczeniu zachowania ostrożności w pobliżu przejść dla pieszych. Apeluje do kierowców o zwiększoną uwagę i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego, aby województwo opolskie stało się jeszcze bezpieczniejsze dla wszystkich użytkowników dróg.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
KK 35947: Napisał postów [3720], status [VIP]
Przeanalizujmy temat na przykładzie PDP na Wrocławskiej (PL Piłsudzkiego) obok biedry , ogólnie brudno ciemno i dziurawo, jakiś myślący inaczej wykombinował sobie "inteligentne" PDP ,chyba na wzór swojej osoby, w te dziury powbijali diody i wystawili znaki z walącymi po oczach kierowców żółtymi światłami oczywiście olali tak przyziemną sprawę jak oświetlenie tego przejścia bo tej jednej rachitycznej latarni pamiętającej Gierka oświetleniem nazwać nie można. Teraz mamy PDP w dalszym ciągu nie oświetlone z migającymi lampami w oczy kierowców i do tego działającymi w sposób przypadkowy bo te genialne czujniki potrafią wyłapać pieszego pod płotem szkoły a nie zobaczyć pieszego na PDP, w nocy i przy padającym deszczu to jest miód na oczy ... Życzę niniejszym dalszych sukcesów w kotłowaniu kasy podatników . Najlepszym sposobem na podniesienie bezpieczeństwa na tych pieciuset PDP było by wywalenie 495 wybudowanych po środku niczego.