- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 13075
- Dodano: 2024-05-17 / 19:00
- Komentarzy: 7
Opole już oficjalnie z dotacją na dwa duże zadania
Rozbudowa skrzyżowania ulic Bohaterów Monte Cassino i Plebiscytowej z ulicami Kośnego i Pileckiego oraz przebudowa skrzyżowań na potrzeby ruchu dwukierunkowego dla ulic Reymonta i Kołłątaja otrzymały dotację z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Opole uzyskało dofinansowanie w wysokości 44,5 mln złotych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na realizację dwóch kluczowych projektów komunikacyjnych.
Rozbudowa skrzyżowania ulic Bohaterów Monte Cassino i Plebiscytowej z ulicami Kośnego i Pileckiego
Pierwsze zadanie obejmuje rozbudowę skrzyżowania ulic Bohaterów Monte Cassino i Plebiscytowej z ulicami Kośnego oraz Pileckiego. W ramach tego projektu planowane jest wybudowanie estakady oraz rozbudowa ronda znajdującego się pod nią. To kluczowe rozwiązanie poprawi układ komunikacyjny w tej części miasta, umożliwiając włączenie nieprzejezdnej dotychczas ulicy Kośnego do ronda. Dodatkowo, estakada zapewni bezkolizyjny przejazd w ciągu drogi wojewódzkiej nr 435, co znacząco usprawni ruch pojazdów i poprawi dostępność do Centrum Usług Publicznych.
Przebudowa skrzyżowań na potrzeby ruchu dwukierunkowego dla ulic Reymonta i Kołłątaja
Drugie zadanie dotyczy rozbudowy i przebudowy ulic Ozimskiej, Reymonta oraz Kołłątaja. Projekt obejmuje odcinek od wjazdu do galerii handlowej Opolanin do skrzyżowania ulic Ozimskiej i Kołłątaja. Planuje się wprowadzenie ruchu dwukierunkowego na kilku odcinkach ulic:
- Od skrzyżowania ul. 1 Maja z ul. Kołłątaja do skrzyżowania ul. Kołłątaja z ul. Ozimską
- Od skrzyżowania ul. Ozimskiej z ul. Kołłątaja do skrzyżowania ul. Ozimskiej z ul. Reymonta
- Od skrzyżowania ul. Ozimskiej z ul. Reymonta do skrzyżowania ul. Reymonta z ul. 1 Maja
W ramach tego projektu przewidziana jest również budowa infrastruktury dla ruchu rowerowego, pieszego oraz komunikacji zbiorowej. Projekt obejmuje rozbudowę i przebudowę nawierzchni dróg, skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, przebudowę zjazdów, chodników oraz budowę ścieżek pieszo-rowerowych. Dodatkowo, inwestycja przewiduje przebudowę kolidujących linii elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych, budowę kanału technologicznego oraz wprowadzenie stałej organizacji ruchu.
Cel inwestycji
Głównym celem projektu jest poprawa dostępności mieszkańców całego województwa do centrów usług w Opolu. Dzięki inwestycjom możliwe będzie lepsze skomunikowanie transportem publicznym i indywidualnym centrum miasta, zwłaszcza w okolicach stacji Opole Główne i nowopowstałego Centrum Usług Publicznych. Realizacja tych zadań przyczyni się do upłynnienia ruchu oraz skrócenia czasu podróży komunikacją miejską, a także poprawy bezpieczeństwa i komfortu podróżujących.
Obie inwestycje znacząco poprawią funkcjonowanie układu drogowego w Opolu, skracając czas dojazdu samochodem i transportem zbiorowym do kluczowych punktów miasta. Dzięki tym projektom Opole zwiększy swoją atrakcyjność dla mieszkańców oraz potencjalnych inwestorów, co przyczyni się do dalszego rozwoju społeczno-gospodarczego regionu.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
liberty: Napisał postów [5509], status [Szycha]
Pamiętam jak na chwilę kosnego od strony szkoły byla przejezdna i nie dało sie tamtędy przejść - po cholerę ludziom tam mieszkającym ładować ciągły ruch? Co dalej wiśnia ? Wy tam w ratuszu już nie wiecie jak ludziom życie uprzykrzyć jak np tak że likwidujecie miejsca parkingowe w centrum wstawiając w ich miejsc barierki jak na początku kosnego czy na Sienkiewicza