• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1678
    • Dodano: 2024-08-01 / 12:41
    • Komentarzy: 1

    Bon energetyczny: od dziś można składać wniosek o 1200 zł na rachunki za prąd

    Od 1 sierpnia można składać wnioski o przyznanie bonu energetycznego. Wnioski można składać tradycyjnie w urzędzie, wysłać pocztą lub przez platformę EPUAP.

    Od 1 sierpnia do 31 października 2024 roku gospodarstwa domowe, których dochód na osobę nie przekracza 2500 zł miesięcznie (gospodarstwo jednoosobowe) lub 1700 zł (gospodarstwo wieloosobowe), mogą składać wnioski o jednorazową zapomogę w postaci bonu energetycznego. Wnioski należy składać w urzędzie gminy właściwym dla miejsca zamieszkania.

    Bon energetyczny zostanie wypłacony w następujących kwotach:

    1. Gospodarstwo jednoosobowe: 300 zł (600 zł przy ogrzewaniu elektrycznym)
    2. Gospodarstwo 2-3 osobowe: 400 zł (800 zł przy ogrzewaniu elektrycznym)
    3. Gospodarstwo 4-5 osobowe: 500 zł (1000 zł przy ogrzewaniu elektrycznym)
    4. Gospodarstwo 6 lub więcej osób: 600 zł (1200 zł przy ogrzewaniu elektrycznym)

    Jeżeli gospodarstwo zgłosiło do centralnej ewidencji emisyjności budynków ogrzewanie zasilane energią elektryczną (pompy ciepła, piece elektryczne), bon zostanie wypłacony w podwójnej wysokości.

    W przypadku przekroczenia progów dochodowych, obowiązuje zasada "złotówka za złotówkę". Oznacza to, że jeśli dochód czteroosobowej rodziny wynosi 7000 zł miesięcznie, czyli o 200 zł przekracza próg (1700 zł/os./m-c), to wsparcie zostanie pomniejszone o 200 zł. Taka rodzina otrzyma bon energetyczny w wysokości 300 zł (800 zł przy ogrzewaniu elektrycznym).

    Jeśli wysokość bonu wyniesie mniej niż 20 zł, bon nie będzie przysługiwać.

    Jak złożyć wniosek o bon energetyczny?

    Wniosek o wypłatę bonu energetycznego należy złożyć wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania osoby składającej wniosek. Można to zrobić w terminie od 1 sierpnia 2024 r. do 30 września 2024 r. Wniosek można złożyć w formie papierowej bezpośrednio w urzędzie, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub złożyć w wersji elektronicznej przez platformę EPUAP. Dokumenty w wersji papierowej należy własnoręcznie podpisać, natomiast dokumenty elektroniczne - kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

    Aby złożyć wniosek o dofinansowanie w formie bonu energetycznego należy przygotować:

    Login z hasłem do profilu zaufanego lub e-bankowości i telefon komórkowy.
    Dane do wniosku:

    dane wszystkich członków gospodarstwa domowego, czyli:
    imię,
    nazwisko,
    numer PESEL lub numer dokumentu tożsamości - jeśli ktoś nie ma numeru PESEL, adres gospodarstwa domowego,
    dane kontaktowe - należy podać:
    adres e-mail - w przypadku chęci otrzymania informacji o przyznaniu dofinansowania pocztą elektroniczną,
    numer telefonu - do kontaktu z urzędem,
    numer rachunku bankowego lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, na który mają zostać przekazane środki.
    Dokumenty potwierdzające podane informacje (opcjonalnie).

    W przypadku składania wniosku w aplikacji mobilnej mObywatel 2.0, usługa Bon energetyczny umożliwia szybsze złożenie wniosku, ponieważ częściowo wypełnia dane do wniosku automatycznie.


    Gminy mają 60 dni na rozpatrzenie wniosku od dnia jego prawidłowego złożenia.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2024-08-01 13:08:41 [31.60.67.*] id:1675009  
    TigerDK: Napisał postów [9], status [nowy] Reputacja
    Za który rok ten dochód i jak go udokumentować?

    Nick:
    Treść: