Profil firmy oraz profil osobisty
Musimy zadbać o pierwsze wrażenie. Upewnijmy się, że strona naszej firmy jest aktualna oraz atrakcyjna. Uaktualnij dane, stwórzmy rzetelny opis naszej działalności, zadbajmy o profesjonalne logo, baner przyciągający uwagę oraz angażujące posty. Przy kreowaniu profilu osobistego powinniśmy kierować się tymi samymi wskazówkami. Poświęćmy czas na dobrym napisaniu sekcji "o mnie", nie wstydźmy się naszego doświadczenia oraz umiejętności, opiszmy je szczegółowo i dokładnie. Dodajmy aktualne zdjęcie, pamiętając, że jest to portal dla profesjonalistów, więc dobrze, jeżeli zdjęcie jest w stanie ukazać nas z jak najlepszej strony.
Publikowane treści
Tworząc i udostępniając treści na Linkedinie nie zapominajmy o charakterze tego serwisu. Przedstawiany przez nas content jest kluczowy dla postrzegania naszej firmy oraz nas samych, co wpływa na zainteresowanie potencjalnych klientów. Publikując treści skupmy się na ich przekazie oraz tym jak są one odbierane. Powinny być wartościowe, edukujące ale przede wszystkim powinny przedstawiać nas jako eksperta w naszej dziedzinie. LinkedIn może posłużyć jako serwis zewnętrzny, który zostanie wykorzystany do marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEM).
Zaangażowanie
Linkedin, chociaż jest skupiony głównie na stronie zawodowej naszego życia jest przede wszystkim serwisem społecznościowym. Dołączając do grup skierowanych do profesjonalistów, jesteśmy w stanie podbudować swój wizerunek. Udzielając porad, dziel się swoją wiedzą oraz buduj relacje oparte na zaufaniu z innymi uczestnikami. Wpłynie to na rozpoznawanie i postrzeganie Ciebie i Twojej firmy. Jako uznany specjalista będziesz przyciągał znaczną ilość nowych klientów, a ci, którzy korzystali z Twoich usług będą wracać do Ciebie i polecać Twoje usługi dalej.
Korzystaj z dostępnych narzędzi
Linkedin posiada potężne narzędzia mogące zwiększyć Twoją sprzedaż, nie obawiaj się z nich korzystać. Z pomocą Linkedin Ads (zobacz https://semhouse.com/pl/kampanie-linkedin-ads) możesz precyzyjnie określić oraz dotrzeć do grupy docelowej. Możliwości dostosowania kampanii i zawężenia odbiorców do ich stanowiska, lokalizacji, branży czy doświadczenia to tylko z kilku wariantów. Dzięki możliwościom Linkedin możesz wybierać i testować różne formaty reklam, między innymi Sponsored Content, Sponsored InMail, Text Ads i Dynamic Ads. Sprawdź, która okaże się najlepsza dla Ciebie.
LinkedIn Sales Navigator
LinkedIn Sales Navigator to zaawansowane narzędzie. Zespół sprzedaży z jego wykorzystaniem jest w stanie wyszukać oraz zarządzać potencjalnymi klientami. Z dostępem do informacji, które oferuje nam to narzędzie jesteśmy w stanie poznać potrzeby klienta, a co za tym idzie lepiej dostosować naszą ofertę. Zdobyta wiedza na temat odbiorców może znacząco przyczynić się do wzrostu efektywności naszych działań sprzedażowych.
Linkedin jest platformą o unikalny charakter, a zebrane z niej dane są wysokiej jakości. Warto pracować nad naszym wizerunkiem na tej platformie, ponieważ w łatwy sposób możemy zyskać nowych klientów oraz umocnić relacje już z obecnymi, co wpłynie znacząco na generowane przychody z tego źródła.