• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 7413
    • Dodano: 2024-09-14 / 10:00
    • Komentarzy: 4

    54-latek stracił ponad 90 000 złotych

    Apelujemy o ostrożność podczas transakcji bankowy. Kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i informuje, że nasze oszczędności są zagrożone kierujmy się zasadom ograniczonego zaufania. Najlepszym sposobem jest rozłączenie się i samodzielne wybranie numeru do swojej placówki. Korzystajmy z numerów podanych na oficjalnych stronach banku. Niestety w ostatnich dnia otrzymaliśmy kolejne zgłoszenia dotyczące oszustwa "na pracownika banku".

    Kilka dni temu do funkcjonariuszy z Komendy Powiatowej Policji w Brzegu zgłosił się poszkodowany mieszkaniec powiatu brzeskiego. 54-latek odebrała telefon od mężczyzny, który podawał się za pracownika banku. Poinformował, że ktoś uzyskał dostęp do jego bankowości elektronicznej. Jego pieniądze są zagrożone, a w systemie bankowym widnieją próby przelewów na inne rachunki.

    Początkowa mężczyzna myślał, że to próba oszustwa. Jednak w trakcie rozmowy rzekomy pracownik banku przekonał go do swojej wiarygodności i poinstruował co zrobić, aby uchronić oszczędności. Po dłuższej rozmowie "pracownik banku" przekazał sprawę swojej koleżance z biura, która zajmuje się zabezpieczaniem środków. Kobieta poinformowała poszkodowanego o odpowiedzialności karnej za złamanie tajemnicy bankowej do momentu zakończenia sprawy. Postępując zgodnie ze wskazówkami 54-latek dokonał łącznie trzech przelewów z dwóch swoich kont bankowych. Kiedy chciał wykonać kolejny przelew, a pozostałe środki zostały zablokowane, zadzwonił na infolinię swojego banku. Wówczas został poinformowany, że prawdopodobnie został oszukany. Mężczyzna łącznie stracił ponad 90 000 złotych.

    W takich sytuacjach przede wszystkim sprawdzajmy, nie ufajmy. Nie ulegajmy presji czasu i manipulacji. Nie ufajmy osobom, które do nas dzwonią i podają się za pracowników banku. Kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania. W momencie kiedy dzwoni do nas osoba podająca się za pracownika banku i przekonuje, że nasze oszczędności są zagrożone najlepszym sposobem jest rozłączenie się i samodzielne wybranie numeru do swojej placówki. Korzystajmy z numerów podanych na oficjalnych stronach banku. Nie dajmy się oszukać.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2024-09-14 21:08:09 [93.47.26.*] id:1675973  
    Polpha: Napisał postów [9566], status [VIP] Reputacja
    Głupich nie sieją

    Nick:
    Treść:
    2024-09-14 18:20:18 [176.7.8.*] id:1675970  
    Jerry: Napisał postów [4744], status [VIP] Reputacja
    Następny inteligentny inaczej.

    Nick:
    Treść:
    2024-09-14 15:21:30 [89.64.1.*] id:1675961  
    Samiec: Napisał postów [274], status [starszy wyjadacz] Reputacja
    54-latek odebrała? Autor, autor

    Nick:
    Treść:
    2024-09-14 14:23:05 [46.112.94.*] id:1675959  
    lisek4321: Napisał postów [157], status [ ! Troll ! ]
    miszcz....pewno zwolennik jedynej slusznej mysli partyjnej,,,,wiec nie dziwie sie....

    Nick:
    Treść: