• Autor: Woytazz
    • Wyświetleń: 1177
    • Dodano: 2024-09-23 / 16:00
    • Komentarzy: 0

    Ruch wahadłowy w Pakosławicach i Malerzowicach Wielkich

    (Fot. GDDKiA Opole)

    Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad w Opolu opublikowała informacje na temat zmiany ruchu drogowego obowiązującego od jutra w okolicach ronda w Pakosławicach oraz przypomina o zachowanie ostrożności w Malerzowicach Wielkich.

    Ważna informacja dla kierowców

    Z uwagi na wysoki stan wody w rzece Nysa Kłodzka w Malerzowicach Wielkich na odcinku około 360 metrów w ciągu drogi krajowej ruch odbywa się wahadłowo, sterowany sygnalizacją świetlną. Uwaga! Na tym odcinku obowiązuje ograniczenie tonażowe do 3,5 tony.

    Natomiast w w Pakosławicach od jutra w okolicy ronda i na DK46 wprowadzony będzie ruch wahadłowy.

    Układanie masy bitumicznej na rondzie w Pakosławicach

    We wtorek, 24 września, wykonawca rozpocznie układanie warstwy ścieralnej na rondzie w Pakosławicach oraz w ciągu DK46. Wprowadzona zmiana w organizacji ruchu spowoduje przekierowanie ruchu na sąsiednie pasy na trasie Opole - Nysa.

    Zmiany w organizacji ruchu na trasie Opole - Nysa

    Kierowcy pojazdów osobowych i ciężarowych jadący z Opola do Nysy na rondzie w Brzęczkowicach w ciągu DK46 będą kierowani na drogę wojewódzką nr 385 (DW385) na Grodków i dalej DW401 w kierunku ronda w Pakosławicach. Przejeżdżając odcinkiem drogi serwisowej, wyjadą na DK46 w Pakosławicach.

    Podróżujący samochodami osobowymi na trasie od Nysy do Opola pojadą na całym odcinku DK46, natomiast dla pojazdów ciężarowych wyznaczono objazd. Na wysokości ronda w Pakosławicach ruch dla samochodów powyżej 3,5 t będzie przekierowany na DW401 w kierunku Grodkowa i dalej DW385 w kierunku ronda w Brzęczkowicach.

    Wykonawca planuje zakończyć prace związane z układaniem warstwy ścieralnej na rondzie oraz na jezdni dojazdowej do końca tygodnia.

    Aktualny zakres prac

    Zaawansowanie prac na ponad 6-kilometrowym odcinku DK46 pomiędzy Nysą i Pakosławicami jest na poziomie około 80 proc. Na całej długości ułożono już warstwę podbudowy bitumicznej oraz warstwę wiążącą. Wykonawca rozpoczyna układanie ostatniej warstwy nawierzchni - warstwy ścieralnej. Trwają prace na całej długości jezdni zbiorczych.

    Finalizowane są prace branżowe, towarzyszące robotom drogowym m.in. w zakresie montażu kabli i sterowników pod sygnalizację świetlną. Wykonawca zakończył montaż ekranów akustycznych. Kontynuowane są roboty brukarskie oraz prace związane z montażem barier ochronnych. Montowana jest także sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach. W miejscach zakończenia robót zasadniczych układana jest warstwa humusu, a także obsiewane są skarpy.

    Komfort jazdy i poprawa bezpieczeństwa
    Rozbudowa drogi do dwóch jezdni to zdecydowana poprawa płynności i przepustowości ruchu na odcinku o dużym natężeniu ruchu. Po rozbudowie kierowcy będą na tym odcinku korzystali z dwóch pasów ruchu w każdym kierunku, a przebudowane skrzyżowania wyeliminują niebezpieczne miejsca, w których dochodziło do zdarzeń drogowych.

    Ponadto w ramach inwestycji wykonane zostały mosty na rzekach Cielnica oraz Korzkiew (wraz z rozbiórką istniejących obiektów), a także rozbudowane cztery skrzyżowania w Hanuszowie, Strobicach i Pakosławicach, w tym wybudowano rondo na skrzyżowaniu DK46 z DW401 (przy tzw. grzybku). Zadanie zakłada też budowę oraz przebudowę chodników. Powstaną także zatoki autobusowe oraz dodatkowe jezdnie obsługujące przyległe tereny. Rozbudowany odcinek będzie wyposażony w nowe oświetlenie drogowe oraz sygnalizację świetlną na trzech skrzyżowaniach.

    Wykonawcą robót jest firma Budimex. Finał prac o wartości 147,3 mln zł zaplanowano jeszcze w tym roku.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".