- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 1555
- Dodano: 2024-10-09 / 09:58
- Komentarzy: 1
Mieszkanka Brzegu oszukana podczas sprzedaży butów
Postęp technologiczny sprawił, że zakupy w znacznym stopniu przeniosły się do sieci. Bez wychodzenia z domu możemy wertować oferty, kupować i sprzedawać różne przedmioty. Pamiętajmy jednak, że w internecie musimy zachować czujność. Nie brakuje tam nieuczciwych sprzedawców, którzy w łatwy i szybki sposób chcą osiągnąć zysk. Przekonała się o tym 43-letnia mieszkanka Brzegu, która straciła 15 000 złotych.
W internecie wiele osób może pozostawać anonimowych bądź figurować pod fikcyjnym kontem. Niestety z takich możliwości, w głównej mierze korzystają osoby, które mają złe zamiary. Przekonała się o tym mieszkanka Brzegu, która została oszukana podczas sprzedaży butów.
Z relacji poszkodowanej wynika, że została oszukana na jednym z portali internetowych. Jak ustalili policjanci kobieta na swoim profilu oferowała do sprzedaży buty, które wyceniła na 90 zł. Chwilę po opublikowaniu ogłoszenia poszkodowana otrzymała wiadomość zawierającą kod QR wraz z poleceniem zeskanowania go. Kobieta wykonała instrukcję, która przekierowała ją na stronę łudząco podobną do jej banku. Z informacji od kupującego wynikało, że musi się zalogować celem pobrania zapłaty, co też poszkodowana uczyniła. Chwilę później jej środki zostały zablokowane i wówczas zorientowała się, że została oszukana. 43-letnia mieszkanka Brzegu straciła 15 000 złotych.
Przypominamy jak nie dać się oszukać?
Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
Wszystkie formalności dotyczące sprzedaży produktów na platformach internetowych załatwiaj na stronie, nie koresponduj z kupującym za pomocą innego komunikatora, nie wchodź w żadne podesłane linki i kody QR.
Jeśli odbierasz połączenie, które wskazuje na to, że to twój bank zachowaj czujność. Nie wykonuj poleceń dotyczących przelania swoich oszczędności na wskazane konto. Rozłącz się i sam zadzwoń do banku wybierając numer ze strony internetowej.
Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
pinoczet: Napisał postów [400], status [pismak]
czyli babka zapomniała że nie ustawiła limitów zabezpieczających, BLIK zakupów sieciowych etc.