• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1555
    • Dodano: 2024-10-09 / 09:58
    • Komentarzy: 1

    Mieszkanka Brzegu oszukana podczas sprzedaży butów

    Postęp technologiczny sprawił, że zakupy w znacznym stopniu przeniosły się do sieci. Bez wychodzenia z domu możemy wertować oferty, kupować i sprzedawać różne przedmioty. Pamiętajmy jednak, że w internecie musimy zachować czujność. Nie brakuje tam nieuczciwych sprzedawców, którzy w łatwy i szybki sposób chcą osiągnąć zysk. Przekonała się o tym 43-letnia mieszkanka Brzegu, która straciła 15 000 złotych.

    W internecie wiele osób może pozostawać anonimowych bądź figurować pod fikcyjnym kontem. Niestety z takich możliwości, w głównej mierze korzystają osoby, które mają złe zamiary. Przekonała się o tym mieszkanka Brzegu, która została oszukana podczas sprzedaży butów.

    Z relacji poszkodowanej wynika, że została oszukana na jednym z portali internetowych. Jak ustalili policjanci kobieta na swoim profilu oferowała do sprzedaży buty, które wyceniła na 90 zł. Chwilę po opublikowaniu ogłoszenia poszkodowana otrzymała wiadomość zawierającą kod QR wraz z poleceniem zeskanowania go. Kobieta wykonała instrukcję, która przekierowała ją na stronę łudząco podobną do jej banku. Z informacji od kupującego wynikało, że musi się zalogować celem pobrania zapłaty, co też poszkodowana uczyniła. Chwilę później jej środki zostały zablokowane i wówczas zorientowała się, że została oszukana. 43-letnia mieszkanka Brzegu straciła 15 000 złotych.

    Przypominamy jak nie dać się oszukać?

    Nie podawaj danych do bankowości elektronicznej: haseł, loginów, numeru karty i specjalnego kodu zapisanego na karcie. To kod zwany CVV2/CVC2 i nadrukowany jest obok podpisu;
    Wszystkie formalności dotyczące sprzedaży produktów na platformach internetowych załatwiaj na stronie, nie koresponduj z kupującym za pomocą innego komunikatora, nie wchodź w żadne podesłane linki i kody QR.
    Jeśli odbierasz połączenie, które wskazuje na to, że to twój bank zachowaj czujność. Nie wykonuj poleceń dotyczących przelania swoich oszczędności na wskazane konto. Rozłącz się i sam zadzwoń do banku wybierając numer ze strony internetowej.
    Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz;
    W przypadku uzyskania telefonicznej informacji, z której wynika że twoje pieniądze w banku są zagrożone, jak najszybciej się rozłącz i udaj osobiście do banku by to sprawdzić lub sam wykonaj połączenie do banku;
    Nie ufaj osobom dzwoniącym do Ciebie z instrukcją jak szybko wycofać zaciągnięty kredyt. Bez wizyty w banku nigdy tego nie rób.
    Nie instaluj aplikacji, które osoba podszywająca się pod pracownika banku proponuje ci przez telefon. To aplikacje dzięki, którym oszuści widzą każde twoje działanie na urządzeniu z którego korzystasz.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2024-10-09 10:47:53 [217.173.202.*] id:1676577  
    pinoczet: Napisał postów [400], status [pismak] Reputacja
    czyli babka zapomniała że nie ustawiła limitów zabezpieczających, BLIK zakupów sieciowych etc.

    Nick:
    Treść: