• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1107
    • Dodano: 2024-10-10 / 12:46
    • Komentarzy: 0

    Kolejarze udrożniają połączenie z Głuchołaz przez granicę

    Jeszcze w tym tygodniu możliwy będzie przejazd z Głuchołaz do czeskich Mikulovic. Po powodzi odbudowywane są tory. Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. angażują się w rekonstrukcję zniszczonej przez powódź infrastruktury, aby zapewnić sprawne połączenia.

    Po powodzi, która nawiedziła Dolny Śląsk i Opolszczyznę w połowie września, służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w szybkim tempie przywróciły przejezdność na 26 odcinkach lokalnych tras kolejowych. Zgodnie z deklaracjami, do końca tygodnia udrożniony zostanie szlak między Głuchołazami a granicą państwa (Mikulovice).

    Na tym odcinku wielka woda wyrządziła duże szkody. Kolejarze odbudowali już warstwę podtorza, ułożyli szyny i podkłady. Teraz, przy wykorzystaniu specjalistycznej maszyny, tzw. podbijarki, tor jest regulowany, dzięki czemu ponownie możliwy będzie bezpieczny przejazd pociągów. Prace te są realizowane w ramach zadania "Usuwanie skutków powodzi, awaryjne roboty remontowo-budowlane oraz roboty konserwacyjno-remontowe w zakresie infrastruktury drogowej". W ramach tego samego zadania, szybkie i skuteczne prace na szlakach Nowy Świętów - Prudnik oraz Otmuchów - Paczków, na terenie województwa opolskiego, zapewniły przejazd na tzw. linii podsudeckiej, łączącej Legnicę z Katowicami. Na realizację wymienionych prac przeznaczono 3 mln złotych.
    Na terenie Opolszczyzny wielka woda uszkodziła 17 mostów i 18 wiaduktów, m.in. w gminach Głogówek, Prudnik, Nysa, Otmuchów, Lewin Brzeski, Ligota Wielka, Głuchołazy i Pomianów Dolny. Obiekty znajdują się na trasach: Katowice - Nysa- Legnica, Wrocław - Opole oraz Głuchołazy - granica państwa. W najbliższym czasie planujemy naprawy trzech obiektów: w Lewinie Brzeskim, Dzierżysławicach oraz Głuchołazach. Prace planowane są do wykonania bez wpływu na ruch pociągów.

    Woda uszkodziła także urządzenia sterowania ruchem kolejowym, m.in. na odcinkach Łambinowice - Nysa, Nowy Świętów - Nysa, a także nastawnie w Głuchołazach, Nysie, Prudniku i Piławie Górnej. Obecnie trwają prace nad usunięciem skutków powodzi na stacji Otmuchów.

    Dzięki dużemu wysiłkowi kolejarzy podczas powodzi utrzymana była przejezdność ważnej magistrali łączącej m.in. województwa dolnośląskie, opolskie i małopolskie. Dzięki stałemu zabezpieczeniu mostu w Lewinie Brzeskim nad Nysą Kłodzką oraz usuwaniu przeszkód naniesionych przez żywioł na tory, zapewniono bezpieczne podróże oraz przewóz towarów międzynarodową linią kolejową.

    Wciąż trwa szacowanie strat spowodowanych powodzią. Zespoły diagnostyczne PLK SA oceniają obiekty i tory, aby określić ich aktualne parametry. Priorytetem kolejarzy było i nadal jest utrzymanie przejezdności linii przy zachowaniu właściwego poziomu bezpieczeństwa.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".