- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 686
- Dodano: 2024-11-22 / 07:38
- Komentarzy: 1
Rozbudowa odcinka Jełowa - Bierdzany na półmetku
Na kilku odcinkach oddanych do ruchu wykonano warstwy konstrukcyjne drogi, ułożono podbudowę bitumiczną wraz z warstwą wiążącą.
Na wyłączonych z ruchu fragmentach jezdni trwa rozbiórka starej nawierzchni, a następnie układana jest podbudowa bitumiczna. Wykonawca jest w trakcie korekty łuku drogi na leśnym odcinku DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami.
Aktualnie na budowie
Rozbudowywany jest odcinek o długości 10,7 km. Prowadzone są prace ziemne i brukarskie. Trwają roboty na jezdniach dodatkowych, gdzie odcinkowo wykonano warstwy konstrukcyjne wraz z nawierzchnią bitumiczną. Na ciągach pieszo-rowerowych wykonano podbudowę oraz ułożono warstwę ścieralną. Wykonawca kontynuuje prace przy budowie kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego oraz oświetlenia drogowego.
Zakończono prace zasadnicze przy budowie ronda na skrzyżowaniu DK45 z DW494 w Bierdzanach. Trwają prace wykończeniowe przy budowie ronda na końcu odcinka, na skrzyżowaniu DK45 z DW461 w Jełowej, gdzie ruch w obu kierunkach odbywa się bez utrudnień. Wykonawca kontynuuje prace przy przebudowie ronda na skrzyżowaniu DK45 z DW463 w Bierdzanach - na tym odcinku obowiązuje ruch wahadłowy, a wykonawca układa warstwy konstrukcyjne w zakresie tarczy ronda, prowadzone są prace branżowe. W przyszłym roku rozpoczną się prace przy budowie jeszcze jednego ronda w Jełowej, na skrzyżowaniu przy cmentarzu.
Zakres zadania
Kluczowym elementem realizowanej inwestycji jest wzmocnienie konstrukcji jezdni wraz z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś. Poprawione zostaną warunki bezpieczeństwa ruchu poprzez budowę czterech rond na istniejących skrzyżowaniach - z DW461 w Jełowej, z ul. Wolności w Jełowej, z DW463 w Bierdzanach oraz z DW494 w kierunku Olesna.
Ponadto inwestycja to także budowa ciągów pieszo-rowerowych oraz dodatkowych jezdni do obsługi przyległego terenu. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oświetlenie drogowe. Zadanie przewiduje także budowę nowych zatok autobusowych oraz przebudowę przepustów.
Korzyści wynikające z budowy
Poprzez poszerzenie pasów ruchu, ale także korektę łuków poziomych i pionowych, zwiększymy bezpieczeństwo kierowców podróżujących DK45. Z kolei poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, czyli rowerzystów i pieszych, osiągniemy poprzez budowę ciągu pieszo-rowerowego i dodatkowej jezdni. Realizacja zadania wpłynie także na podniesienie komfortu jazdy kierowców poprzez wzrost płynności ruchu i poprawę przepustowości na tej trasie.
Wykonawcą zadania za kwotę prawie 106 mln zł jest firma Duna Polska (wcześniej Mota-Engil Central Europe), która zakończy prace w II połowie 2025 r.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Polpha: Napisał postów [9641], status [VIP]
Sporo czasu tam się traci. Od jakiegoś czasu na Łódź jeżdżę przez Dobrodzien-Olesno.