• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 686
    • Dodano: 2024-11-22 / 07:38
    • Komentarzy: 1

    Rozbudowa odcinka Jełowa - Bierdzany na półmetku

    Fot. Gddkia

    Na kilku odcinkach oddanych do ruchu wykonano warstwy konstrukcyjne drogi, ułożono podbudowę bitumiczną wraz z warstwą wiążącą.

    Na wyłączonych z ruchu fragmentach jezdni trwa rozbiórka starej nawierzchni, a następnie układana jest podbudowa bitumiczna. Wykonawca jest w trakcie korekty łuku drogi na leśnym odcinku DK45 pomiędzy Jełową i Bierdzanami.

    Aktualnie na budowie

    Rozbudowywany jest odcinek o długości 10,7 km. Prowadzone są prace ziemne i brukarskie. Trwają roboty na jezdniach dodatkowych, gdzie odcinkowo wykonano warstwy konstrukcyjne wraz z nawierzchnią bitumiczną. Na ciągach pieszo-rowerowych wykonano podbudowę oraz ułożono warstwę ścieralną. Wykonawca kontynuuje prace przy budowie kanalizacji deszczowej, kanału technologicznego oraz oświetlenia drogowego.

    Zakończono prace zasadnicze przy budowie ronda na skrzyżowaniu DK45 z DW494 w Bierdzanach. Trwają prace wykończeniowe przy budowie ronda na końcu odcinka, na skrzyżowaniu DK45 z DW461 w Jełowej, gdzie ruch w obu kierunkach odbywa się bez utrudnień. Wykonawca kontynuuje prace przy przebudowie ronda na skrzyżowaniu DK45 z DW463 w Bierdzanach - na tym odcinku obowiązuje ruch wahadłowy, a wykonawca układa warstwy konstrukcyjne w zakresie tarczy ronda, prowadzone są prace branżowe. W przyszłym roku rozpoczną się prace przy budowie jeszcze jednego ronda w Jełowej, na skrzyżowaniu przy cmentarzu.



    Zakres zadania

    Kluczowym elementem realizowanej inwestycji jest wzmocnienie konstrukcji jezdni wraz z dostosowaniem jej do nośności 11,5 t/oś. Poprawione zostaną warunki bezpieczeństwa ruchu poprzez budowę czterech rond na istniejących skrzyżowaniach - z DW461 w Jełowej, z ul. Wolności w Jełowej, z DW463 w Bierdzanach oraz z DW494 w kierunku Olesna.

    Ponadto inwestycja to także budowa ciągów pieszo-rowerowych oraz dodatkowych jezdni do obsługi przyległego terenu. Rozbudowany odcinek zostanie wyposażony w elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz oświetlenie drogowe. Zadanie przewiduje także budowę nowych zatok autobusowych oraz przebudowę przepustów.



    Korzyści wynikające z budowy

    Poprzez poszerzenie pasów ruchu, ale także korektę łuków poziomych i pionowych, zwiększymy bezpieczeństwo kierowców podróżujących DK45. Z kolei poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, czyli rowerzystów i pieszych, osiągniemy poprzez budowę ciągu pieszo-rowerowego i dodatkowej jezdni. Realizacja zadania wpłynie także na podniesienie komfortu jazdy kierowców poprzez wzrost płynności ruchu i poprawę przepustowości na tej trasie.

    Wykonawcą zadania za kwotę prawie 106 mln zł jest firma Duna Polska (wcześniej Mota-Engil Central Europe), która zakończy prace w II połowie 2025 r.

    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".

    2024-11-22 13:03:07 [89.174.3.*] id:1677532  
    Polpha: Napisał postów [9641], status [VIP] Reputacja
    Sporo czasu tam się traci. Od jakiegoś czasu na Łódź jeżdżę przez Dobrodzien-Olesno.

    Nick:
    Treść: