• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 932
    • Dodano: 2024-12-06 / 09:47
    • Komentarzy: 0

    Zakończenie rozbudowy skrzyżowań w Ozimku. Koszt inwestycji to 4,7 mln zł

    W listopadzie 2024 roku zakończono realizację zadania pod nazwą "Rozbudowa skrzyżowań w ciągu drogi wojewódzkiej nr 463 w Ozimku". Koszt inwestycji wyniósł 4,7 mln zł, w całości pokryty ze środków Województwa Opolskiego.

    Prace obejmowały rozbudowę dwóch kluczowych skrzyżowań: drogi wojewódzkiej nr 463 z ul. Hutniczą (przekształcone w rondo o średnicy 16,5 m) oraz z ul. Kolejową. W ramach inwestycji przebudowano także 230 metrów drogi wojewódzkiej i 170 metrów dojazdów, dostosowując je do klasy technicznej G i nośności 115 kN/oś.

    Dodatkowo zrealizowano:
    - budowę i przebudowę 600 metrów chodników,
    - wykonanie 5 zjazdów publicznych i indywidualnych,
    - montaż 8 nowych lamp oświetleniowych,
    - budowę 6 doświetlonych przejść dla pieszych,
    - dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób niepełnosprawnych.

    Projekt został zrealizowany przez firmę "Larix" Sp. z o.o.

    Historia modernizacji DW 463 w gminie Ozimek


    Droga wojewódzka nr 463 była systematycznie modernizowana w ostatnich latach. Kluczowe inwestycje obejmowały m.in.:
    - 2016: remont chodnika w Ozimku (0,1 km) za 66 tys. zł,
    - 2018: przebudowa drogi w Ozimku (0,5 km) za 676 tys. zł,
    - 2019: rozbudowa drogi i mostu w Dylakach (0,25 km) za 2,7 mln zł,
    - 2020: przebudowa chodnika w Antoniowie (0,7 km) za 485 tys. zł,
    - 2023: wzmocnienie nawierzchni ul. Wyzwolenia w Ozimku (1,1 km) za 1,6 mln zł.


    Nowa infrastruktura znacząco poprawiła bezpieczeństwo ruchu oraz komfort użytkowników dróg, w tym pieszych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak doświetlone przejścia i nowe oświetlenie, skrzyżowania w Ozimku są teraz bardziej bezpieczne i funkcjonalne.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".