• Autor: Dagmara
    • Wyświetleń: 1558
    • Dodano: 2024-12-11 / 13:00
    • Komentarzy: 0

    Ujawniona manipulacja i brak zezwolenia

    Inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego wykonując czynności kontrolne na opolskim odcinku autostrady A4 w dniu 6 grudnia br. dynamicznie zatrzymali pojazd członowy należący do przewoźnika rumuńskiego, którego dalszą kontrolę przeprowadzili na MOP (miejsce obsługi podróżnych).

    Pojazdem członowym wykonywano przewóz drogowy z Polski do Turcji, co zgodnie z umową bilateralną zawartą między Polską a Rumunią obliguje przewoźnika do posiadania licencji wspólnotowej oraz dodatkowo do uzyskania zezwolenia. Kontrolowany kierowca okazał wymagane zezwolenie typu CEMT/EKMT, jednak analiza dokumentów oraz książki pojazdu dołączonej do zezwolenia wykazała brak certyfikatów potwierdzających spełnienie przez pojazd odpowiednich wymogów bezpieczeństwa lub warunków dopuszczenia do ruchu. Zgodnie z instrukcją EKMT brak w trakcie kontroli takich dokumentów skutkuje nieważnością tego zezwolenia.

    Wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne, natomiast zespół pojazdów został skierowany na strzeżony parking, gdzie pozostanie do czasu uzyskania przez przewoźnika odpowiedniego zezwolenia oraz opłacenia kaucji w wysokości 12 tyś. zł. na poczet przyszłej ewentualnej kary.

    Natomiast w niedzielę 8 grudnia br. działania opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego na opolskim odcinku autostrady A4 ujawniły niedozwolone działania - manipulacje w urządzeniu rejestrującym powodujące brak rejestracji czasu pracy oraz aktywności kierowców. Inspektorzy zatrzymali do kontroli dwa pojazdy członowe należące do przewoźnika Tureckiego.

    Analiza zapisów danych cyfrowych z kart kierowców oraz urządzenia rejestrującego wykazała konflikt ruchu pojazdu z drugiego niezależnego sygnału, ostrzeżenie takie występuje w momencie, w którym pomiar prędkości wskazuje "zero" i jest sprzeczny z informacjami dotyczącymi ruchu pojazdu pochodzącymi, co najmniej z jednego niezależnego źródła. Dalsza rozmowa z kierowcami potwierdziła ustalenia inspektorów, kontrolowani kierowcy przyznali się, że odłączyli sprawnie działający tachograf od zasilania. Swoje działania tłumaczyli potrzebą terminowego dostarczenia ładunku.

    Kierującym zatrzymano prawa jazdy na okres 3 miesięcy i zakazano dalszej jazdy do momentu odebrania prawidłowego dziennego odpoczynku. Od przewoźnika na poczet przyszłej ewentualnej kary pobrano kaucję, natomiast kierowcy zostali ukarani mandatami karnymi.
    reklama

    Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.

    Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".