- Autor: Greg
- Wyświetleń: 8506
- Dodano: 2010-12-27 / 11:13
- Komentarzy: 358
Nietrafiony prezent - co z nim zrobić?
Nie zawsze uda nam się trafić we właściwy rozmiar odzieży czy odpowiedni zapach perfum, jaki pasuje obdarowywanej osobie. My sami również czasem otrzymujemy prezent, który nie do końca nam pasuje. Co wtedy?
Pomyłek w kupnie podarunków nie wybacza polskie prawo, które nie przewiduje obowiązkowego przyjęcia towaru przez sprzedawcę, gdy ten jest pełnowartościowy. Nie możemy zatem zawsze i wszędzie domagać się przyjęcia zwrotu – chociaż wiele sklepów idzie na rękę swoim klientom, umożliwiając zwrot lub zamianę kupionego produktu.
Gdy zwracamy odzież, nie może ona nosić śladów użytkowania i powinna mieć wszystkie metki. Jeśli na prezent wybraliśmy płytę CD lub DVD, często można ją zwrócić tylko wtedy, gdy nie została z niej zerwana folia zabezpieczająca. Podobnie jest w przypadku kosmetyków. Każdy sklep ma swoje zasady dotyczące ewentualnych zwrotów, dlatego podstawą jest zawsze rozmowa ze sprzedawcą. Pamiętajmy też, że zawsze podstawą jest paragon lub inny dowód, że dany towar zakupiliśmy właśnie w tym sklepie.
- Wyjątkiem dotyczącym zwrotu zakupionego towaru jest sytuacja, gdy kupujemy towar poza siedzibą sklepu – czyli np. od akwizytora, lub też przez Internet. Wtedy do 10 dni od momentu dostarczenia nam paczki, możemy odesłać towar bez podania przyczyny i uzyskać zwrot jego ceny – informuje Urszula Leśkiewicz, Miejski Rzecznik Konsumentów w Opolu.
Jeśli nie uda się zwrócić chybionego prezentu, zawsze możemy wystawić go na portalu aukcyjnym. Korzystając z tego rozwiązania, mamy możliwość odzyskać część wartości nietrafionego prezentu i przeznaczyć pieniądze na zakup wybranej przez nas rzeczy.
Jeśli mamy wątpliwości odnośnie możliwości zwrotu bądź reklamacji, zawsze możemy zwrócić się o poradę do Rzecznika Praw Konsumenta. W Opolu urzęduje w budynku przy Placu Wolności 7, w pokoju 120. Petenci są przyjmowani w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 8:00 – 15:00.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
neo: Napisał postów [2104], status [Szycha]
Ciekawa sprawa: Miejski Rzecznik Konsumentów nie odbiera telefonów, na wysłane e-maile też nie odpowiada... Portierzy twierdzą, że jest w pracy...