- Autor: Dagmara
- Wyświetleń: 3611
- Dodano: 2025-03-30 / 10:00
- Komentarzy: 12
Radiowóz padł na baterii? Policja w Niemczech wzywa pomoc do... własnych aut
Elektryczne radiowozy w Niemczech miały być symbolem nowoczesności i troski o środowisko. Tymczasem stają się przedmiotem kpin i powodem interwencji - tyle że nie tych policyjnych.
Flota nowoczesnych, elektrycznych radiowozów, która miała unowocześnić niemiecką policję i zmniejszyć emisję spalin, zderzyła się z problemem bardziej przyziemnym niż technologicznym - brakiem prądu. Jak podaje "Die Welt", funkcjonariusze skarżą się, że auta elektryczne potrafią w najmniej odpowiednim momencie... po prostu się rozładować.
W kilku przypadkach, na skutek wyczerpania baterii, radiowozy nie były w stanie dotrzeć na czas na miejsce interwencji. To sytuacje, które mogą mieć realny wpływ na bezpieczeństwo - zarówno policjantów, jak i obywateli.
Choć wprowadzenie elektrycznych pojazdów do służb miało stanowić krok ku nowoczesności i zrównoważonemu rozwojowi, w praktyce okazało się, że w warunkach wymagających szybkiego reagowania pojazdy na prąd nie zawsze zdają egzamin. Problemy z zasięgiem, długi czas ładowania i nieprzewidywalność działania baterii stały się powodem rosnącej krytyki.
- Pojazdy elektryczne nie mogą być zawodnym ogniwem w działaniach operacyjnych - cytuje jednego z funkcjonariuszy "Die Welt". - Nie chodzi tylko o komfort pracy, ale o bezpieczeństwo ludzi.
Władze niemieckie zapowiedziały analizę sytuacji i możliwe zmiany w polityce flotowej. Jednym z rozważanych rozwiązań ma być dostosowanie procedur ładowania, wdrożenie systemów kontroli poziomu baterii, a także możliwe uzupełnienie floty o pojazdy spalinowe na wypadek sytuacji awaryjnych.
Warto jednak podkreślić, że samochody elektryczne mają także swoje zalety. Są ciche, co w niektórych sytuacjach może być atutem operacyjnym, oferują dobre przyspieszenie oraz niższe koszty eksploatacji w porównaniu do aut spalinowych. Ich efektywność i niezawodność wymagają jednak innego podejścia do użytkowania - w tym planowania ładowania, monitorowania poziomu energii i odpowiedniego zarządzania flotą. To zmiana nie tylko technologiczna, ale i organizacyjna.
Na razie jednak, jak ironizują niektórzy komentatorzy w mediach społecznościowych, w Niemczech czasem szybciej na miejsce dotrze rower patrolowy niż elektryczny radiowóz.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
Gaz: Napisał postów [5740], status [VIP]
A kto to kupuje niemiecki szajs.