- Autor: Mat
- Wyświetleń: 6714
- Dodano: 2011-12-28 / 17:07
- Komentarzy: 39
W opolskim ratuszu przybędzie urzędników
W opolskim ratuszu pojawią się wkrótce nowe wydziały i stanowiska.(Fot: archiwum)
Urząd Miasta Opola przygotowuje się do sporej reorganizacji. Ta nie przewiduje jednak zwolnień, ale zatrudnienia nowych pracowników. Obecnie trwa przegląd kadr i ocena wydajności pracy poszczególnych wydziałów ratusza. Pierwsze wnioski i plany już są. Powstać ma między innymi wydział promocji i komunikacji społecznej.
Znaczne ruchu kadrowe w ratuszu trwają od kilku miesięcy. Zaczęło się od nowych wiceprezydentów – Arkadiusza Wiśniewskiego, Krzysztofa Kawałko i Krzysztofa Początka. Ryszard Zembaczyński rozstał się też po ponad 8 latach współpracy ze swoim rzecznikiem, Mirosławem Pietruchą a także Agnieszką Jurowicz, naczelniczką wydziału organizacyjnego. Kolejnymi zmianami było powołanie nowego wydziału zarządzania zasobami lokalowymi, na czele którego stanęła Zofia Twarduś. Prezydent powołał też nową sekretarz ratusza, Donatę Gajewską.
- Wszystkie działania jakie podejmujemy mają na celu poprawę jakości usług które świadczymy na rzecz mieszkańców Opola – zapewnia Gajewska. - Rozważamy wiele kwestii dotyczących reorganizacji, analizujemy zadania poszczególnych wydziałów, sprawdzamy wydajność pracy i przyniosło to już efekty w postaci konkretnych planów zmian. Powstaną nowe stanowiska, wydziały i biura – dodaje sekretarz UM w Opolu.
Nowością w opolskim ratuszu ma być powołanie pełnomocnika do spraw gospodarki odpadami komunalnymi. Dotychczasowy pełnomocnik prezydenta ds. organizacji pozarządowych – Przemysław Parkitny – otrzyma swoje biuro i pracowników do pomocy. Na początku 2012 roku utworzony zostanie nowy wydział , promocji i komunikacji społecznej, wyłączony z istniejącego już wydziału promocji i gospodarki. - Jego głównym zadaniem będzie promocja skierowana do wszystkich mieszkańców Opola w zakresie działań ratusza. W ramach jego działania powstanie także referat komunikacji społecznej obsługujący serwisy informacyjne, głównie nową stronę ratusza – wyjaśnia Donata Gajewska.
Nowe zadania otrzyma wspomniany wydział promocji i gospodarki. Odpowiedzialny będzie m.in. za współpracę z uczelniami wyższymi w mieście, co jest pokłosiem specjalnej sesji rady miasta i uchwały intencyjnej w tej sprawie. Mocny akcent wydział na postawić na obsługę inwestora, kontakt z biznesem i tworzenie warunków inwestycyjnych. Wśród planowanych zmian w urzędzie jest też zatrudnienie osoby posługującej się językiem migowym. Obecnie osoby głuchonieme na taką obsługę w opolskim ratuszu nie mogą liczyć.
Jak udało nam się dowiedzieć, drugim etapem reorganizacji w opolskim ratuszu, ma być analiza pod kątem przerostu zatrudnienia.
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
xanerx: Napisał postów [373], status [pismak]
Jesteście nie sprawiedliwi!! Jak chcecie załatwić jakąś sprawę w urzędzie, i macie stać dwie godziny w kolejce, to przeklinacie na korytarzach przed wydziałami, a jak są zatrudniani nowi urzędnicy by usprawnić obsługę to też narzekacie! Moim skromnym zdaniem, najwięcej urzędników powinno się zatrudniać, tam gdzie odbywa się obsługa klientów, czyli wydział spraw obywatelskich( dowody osobiste, akty małżeńskie akty zgonów), budownictwa ( słynne pozwolenia na budowy) i wydział komunikacji ( rejestracja pojazdów, wymiana i wydawanie praw jazdy) itp. itd.