W grudniu rozpoczęła się modernizacja kolejnego odcinka krajowej "46" Lędziny-Dębska Kuźnia. (Fot. Dżacheć)
Wśród zadań zrealizowanych w 2011 roku jest m.in. 5-kilometrowy odcinek drogi od Prudnika do granicy z Czechami, prawie 12-kilometrowy fragment drogi nr 45 z Winowa aż do węzła autostradowego Dąbrówka, modernizacja krajowej "46" na odcinku Dębska Kuźnia-Schodnia oraz Grodziec-Myślina. Wyremontowano także odcinek drogi 94 oraz 88, prowadzące ze Strzelec Opolskich w kierunku autostrady, zmienił się też przejazd przez Zawadę, gdzie powstała sygnalizacja świetlna oraz rondo, a w Dąbrowie kładkę dla pieszych rozebrano, by postawić tam sygnalizację świetlną.
- Jeden na siedmiu mieszkańców korzystał z kładki, poza tym bardzo trudno było się tam włączyć do ruchu z dróg poprzecznych, dlatego postawiliśmy tam sygnalizację, która ułatwi życie i pieszym i kierowcom - tłumaczy Bolesław Pustelnik, dyrektor opolskiego oddziału GDDKiA.
Zmodernizowano także skrzyżowanie w Nysie oraz utworzono tam rondo, mieszkańcy Ligoty Krapkowickiej doczekali się zatok autobusowych, a w Trzebiszynie modernizacji uległo skrzyżowanie. Wyremontowana została także nawierzchnia na mostach - w Kędzierzynie-Koźlu, Nysie, Kluczborku, w Pakosławicach oraz Karczowie. Na obwodnicy Opola oraz w Osowcu zamontowano także wagi, służące funkcjonariuszom Inspekcji Transportu Drogowego do wyłapywania zbytnio załadowanych ciężarówek.
Przyszłoroczny budżet opolskiej placówki GDDKiA nie jest jeszcze znany, ale już wiadomo, że ogromną część pochłonie budowa trasy S8 na odcinku Syców-Walichnowy, przechodzącej przez województwo dolnośląskie, wielkopolskie i łódzkie. Dlaczego oddalony o ponad 100 kilometrów od Opola odcinek drogi będzie realizowany przez opolski oddział?
- Mamy duże doświadczenie, wynikające m.in. z budowy autostrady A4, dlatego to nam generalny dyrektor zlecił budowę drogi S-8 - mówi dyrektor Pustelnik. Koszt budowy tego odcinka w latach 2011-2014 przewidywany jest na 1 370 milionów złotych.
Na etapie dokumentacji jest także projekt utworzenia sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu dróg krajowych 94 i 46, popularnie nazywanym "grzybkiem", na którym często dochodzi do wypadków, również śmiertelnych. - Docelowo chcielibyśmy, by powstał w tym miejscu poziomowy węzeł drogowy, by bezkolizyjnie można było wjechać na obwodnicę zarówno od strony Wrzosek, jak i jadąc z Brzegu - dodaje Bolesław Pustelnik. To jedna perspektywa najbliższych 6-8 lat. - Już teraz wyniki badań ruchu na obwodnicy Opola wymuszają na nas rozpoczęcie starań o budowę drugiej jezdni na obwodnicy - mówi Pustelnik.
Dyrektor opolskiego GDDKiA zdradził również jeden z planów ministerstwa - do 2020 roku odcinek drogi krajowej 46 od węzła Prądy do węzła Wyrazów koło Częstochowy ma stać się dwujezdniową drogą ekspresową.
LUSSI: Napisał postów [644], status [rozpisany/na]
OT:gdzie w Opolu jest ogólnie dostępny kanał,muszę coś dokręcić pod samochodem a nie mam gdzie.