Opole pozostaje przy formule 2+1 w organizacji 49 KFPP. Pierwsze dwa dni przygotuje TVP, a trzeci dzień Narodowe Centrum Polskiej Piosenki.(Fot: archiwum)
Mateusz Magdziarz, 24Opole.pl : Ile spotkań odbyło się dotychczas w sprawie organizacji 49 KFPP? Czy przyniosły już jakieś ustalenia?
Ryszard Zembaczyński, prezydent Opola: Pierwsze rozmowy miały miejsce już w lipcu 2011 na podsumowanie ostatniego festiwalu. W listopadzie uzgodniłem z Dyrektorem Finansowym TVP generalne zasady partnerstwa przy produkcji festiwalu i tak zwanego „Trzeciego Dnia Festiwalu” jeśli idzie o 2012 rok. Ma być podobnie jak w ubiegłym roku. Część kosztów to zapłata za usługi firm zewnętrznych i Telewizja jeszcze nie ma wiedzy jak one wzrosną.
Jakie stanowisko przyjęło miasto Opole jeśli idzie o wydatki na organizację festiwalu? Czy prezydent potwierdza informację, o tym że miasto chce wydać na organizację festiwalu nie więcej niż 1 milion złotych?
Potwierdzam, że prawie na pewno miasto będzie musiało wydać co najmniej 1 mln zł na koszty związane z trwającym dwa dni festiwalem, bo wszystkie ceny rosną. Konkretna kwota będzie jednak przedmiotem negocjacji.
Co z trzecim dniem imprezy, nadal pozostanie w gestii Opola?
Tak. To nam odpowiada i w przyszłości należy poszerzyć ofertę imprez poświęconych polskiej piosence, które będą towarzyszyły festiwalowi.
Przed festiwalem w ubiegłym roku, gdy TVP postawiła miasto pod ścianą i zażądała nagle pieniędzy, wiele mówiło się o szukaniu nowego partnera telewizyjnego. Czy miasto podjęło jakieś działania w tym zakresie?
Wysoka oglądalność tego festiwalu w TVP, umożliwia wydatkowanie przez tą spółkę dużych kwot na produkcję KFPP. Żadna inna spółka nigdy nie deklarowała takiego poziomu finansowania festiwalu w Opolu. Dla TVP jest to najbardziej prestiżowa produkcja w ciągu całego roku. To bardzo dobrze wpływa na jakość festiwalu rozumianą jako produkcja telewizyjna i jako wydarzenie artystyczne istotne dla polskiej kultury.
Jak Prezydent ocenia ubiegłoroczną współpracę z TVP, biorąc pod uwagę takie przypadki, jak 13 sekundowy spot zrealizowany przez telewizję, który kosztował ratusz 66 tysięcy złotych?
Współpraca z telewizją nie jest łatwa, ale gdy obu stronom zależy na końcowym efekcie, to ostatecznie wszystko układa się dobrze. Kwota zapłacona za spot reklamowy wynika z bardzo szczegółowej kalkulacji kosztów. Uznaję je za uzasadnione tym bardziej, że wyprodukowany materiał jest najwyższej jakości. Jego publikacja nastąpiła w okresie inauguracji działalności NCPP w nowym amfiteatrze.
Jaki budżet zadysponuje miasto na rzecz organizacji III dnia festiwalu?
Co najmniej 500 tysięcy złotych.
W ubiegłym roku dyrektor NCPP powiedział, że gdyby miał taki budżet jakim dysponuje TVP, to festiwal zrealizowałby sam. Tak wariant był brany pod uwagę?
To ryzykowna sprawa bo NCPP nie posiada takich zasobów kadrowych jak TVP a płacąc za wszystko w systemie zleconym poniosło by prawdopodobnie jeszcze większe koszty. KFPP ma swoją markę i to jest duża wartość. Organizując taki festiwal trzeba mieć doświadczenie i pieniądze.
Czytelnikom przypominamy 13-sekundowy spot promujący Narodowe Centrum Piosenki w Opolu oraz odnowiony amfiteatr, za który ratusz zapłacił TVP 66 tysięcy złotych.
psyhoopoole: Napisał postów [1315], status [stały bywalec]
sram na opolski festiwal