Marcin Ociepa z klubu Razem dla Opola proponuje przygotowanie wersji strony opolskiej ratusza z przeznaczeniem dla telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych.(Fot: www.opole.pl)
Swoje wskazania radny Ociepa sprecyzował w dwóch punktach. Pierwszy dotyczy opracowania promocyjno – informacyjnej aplikacji miejskiej „e-Informacja Turystyczna”, na urządzenia przenośne typu smartfony, palmtopy, czy tablety, która byłaby narzędziem informacji o mieście dla mieszkańców i turystów. Radny proponuje aby w aplikacji znalazły się następujące opcje: informacja o rozkładzie jazdy i przystankach MZK, ofercie kulturalnej, rozrywkowej, sportowej, ciekawych miejscach czy bieżącym położeniu użytkownika na mapie. Punkt drugi zakłada opracowanie wersji „light” strony internetowej miasta Opola, jako bardziej przyjaznej dla telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych.
- Aplikacja miejska to na podstawie doświadczeń Łodzi, która już takową wdrożyła (pod nazwą Łódź Insider), koszt rzędu 30 tys. zł. To nie są duże pieniądze. Jeżeli nie znajdą się one w bieżącym budżecie na promocję, który wynosi w tym roku prawie półtora miliona złotych, a powinny zważywszy na skalę, to należy dokonać niewielkiej korekty budżetu, do czego będę namawiał pana Prezydenta i Radę Miasta – mówi Marcin Ociepa. - Zważywszy na gwałtowny rozwój nowych technologii to niewielkie pieniądze w porównaniu z efektem, jaki możemy osiągnąć. Świat nam ucieka. Nie możemy stać w miejscu, stawiając na anachroniczne narzędzia promocji i obsługi mieszkańców – dodaje.
Jak zapewniają w ratuszu, proponowanymi przez Marcina Ociepę rozwiązaniami nikt nie jest tam zaskoczony. - Kwestie aplikacji na telefony i przygotowania pod tym kątem strony ratusza były już dyskutowane w ramach działania nowo powołanego zespołu urzędników, którzy zajmują się promocją i komunikacją społeczną – mówi Alina Pawlicka – Mamczura, rzecznik UM w Opolu. - Cały czas zbieramy pomysły do wdrożenia, kompletujemy też zespół który będzie pracował w biurze do spraw promocji, swoją pracę nowa jednostka rozpocznie jednak 1 kwietnia i do tego czasu żadne działania w tej sferze nie będą podejmowane. Dotyczy to także wniosku Pana Ociepy – podkreśla Pawlicka – Mamczura.
Warto przypomnieć, że nowy zespół w ratuszu, który ma rozpocząć pracę 1 kwietnia, ma zająć się także zaniedbanymi wersjami językowi strony www.opole.pl, oraz jej wieloma dawno nieaktualizowanymi zakładkami.
Kitowiec: Napisał postów [1136], status [stały bywalec]
Jakiś student za grosze, by mógł to zrobić w dodatku lepsze.