- Autor: Mat
- Wyświetleń: 12773
- Dodano: 2012-03-11 / 06:08
- Komentarzy: 168
Wrocławskie lotnisko ma drugi terminal
Hala ogólnodostępna nowego terminalu.
Hala odlotów gdzie mieści się ponad 600 - set krzesełek.
Widok na terminal z zewnątrz.
A tak terminal wyglądał ponad 2 lata temu, kiedy ruszała jego budowa.(Fot: Port Lotniczy Wrocław)
2,5 roku trwała budowa nowego terminalu Portu Lotniczego we Wrocławiu. Inwestycja pochłonęła 381 milionów złotych, z czego 128 milionów to unijne dofinansowanie. Nowy terminal ma obsłużyć do 3,5 miliona pasażerów rocznie i jest czterokrotnie większy od poprzedniego. Pierwsze loty z nowego terminala już dziś.
- Na rozwoju wrocławskiego lotniska zyskają nie tylko Dolnoślązacy, ale i Opolszczyzna – mówił w październiku 2010 roku Jarosław Wróblewski, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław, kiedy z makietą nowego terminalu objeżdżał polskie miasta i zawitał także do Opola. - Rozwój lotniska to także szansa na zwiększenie liczby odwiedzających Opolszczyznę, zarówno w celach biznesowych jak i turystycznych – podkreślał i nie rzucał słów na wiatr.
W niedzielę o 5:55 z nowego terminalu Portu Lotniczego Wrocław odleciał pierwszy samolot. Wrocławski terminal to najnowocześniejszy obiekt odpraw lotniczych w Polsce i jeden z lepszych w Europie. – Postawiliśmy na rozwiązania, które zastosowano na lotniskach w Paryżu i Zurychu. Jest tam nie tylko komfortowo, ale także stylowo. W hali ogólnodostępnej stoją ciemne siedziska z metalowymi elementami, a w strefie zamkniętej pojawia się dużo drewnianych akcentów – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu rozbudowy Portu Lotniczego Wrocław. - Także fotele, które stoją w hali lotniska Charlesa de Gaulla. Na poziomie 0 i +1 znajduje się ich około 30 w oryginalnym, opływowym kształcie, na których można się komfortowo położyć – dodaje.
Międzynarodowych akcentów na nowym wrocławskim terminalu jest znacznie więcej. Ogólnodostępną halę lotniska zdobi 20 drzewek Bucida Buceras z Florydy. Z kolei rękawy którymi wchodzi się do samolotu bezpośrednio z terminalu są takie same, jak te z których korzysta jeden z największych europejskich portów lotniczych w Kopenhadze. Wzorem dla innych portów może być system kontroli bagażu, jaki zastosowano we Wrocławiu. - Sprzęt dostarczyła nam firma obsługująca londyńskie Heathrow. Bagaż przemieszcza się po lotnisku po dwóch niezależnych od siebie taśmociągach, przechodzi czterostopniową kontrolę bezpieczeństwa oraz skanowanie 3D, po czym trafia na sorter, skąd jest przydzielany do poszczególnych lotów – mówi Marcinkowski. - System jest uzupełniony rozbudowanym monitoringiem, na który składa się 400 kamer i 3 stanowiska kontroli wyposażone w 24 ogromne monitory – dodaje.
Pasażerowie dojeżdżający do nowego terminalu nie muszą się obawiać o miejsca parkingowe – tych przygotowano na 1100 samochodów. Nie powinni się też zgubić w hali terminalu, która jest bardzo przestronna i doskonale oświetlona za sprawą ogromnych, szklanych powierzchni ściennych. Odlatujący z Wrocławia mają do dyspozycji 22 stanowiska odprawy biletowo – bagażowej oraz 7 stanowisk kontroli bezpieczeństwa. Jak zapewniają włodarze portu lotniczego w razie awarii taśmociągu z bagażem odprawa nie stanie w miejscu, bo do dyspozycji jest drugi taśmociąg. W hali odlotów znajdują się dwa sklepy bezcłowe, pokój dla dzieci i salon dla VIP–ów. Oczekujący na samolot mogą spocząć na jednym z ponad 600 krzesełek bądź wymienionych wcześniej komfortowych fotelach.
Jak zapewnia kierownictwo Portu Lotniczego Wrocław, Opolanie znajdują się w komfortowej sytuacji, bo do Wrocławia mogą dojechać bardzo szybko dzięki autostradzie A4. Około 100 kilometrów dzielące Opole od lotniska dzięki budowie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia mają pokonać w około godzinę, a z samej obwodnicy do nowego terminalu dotrzeć w kilka minut.
Nowy terminal w liczbach:
- 330 tysięcy metrów sześciennych powierzchni
- 1700 metrów kwadratowych powierzchni hali ogólnodostępnej
- 22 stanowiska odprawy biletowo - bagażowej
- 7 stanowisk kontroli bezpieczeństwa
- 12 gate'ów
- 2 taśmociągi bagażowe
- 12 wind
- 3 stanowiska monitoringu
- 400 kamer
- 600 kilometrów kabli w całym terminalu
- 45 kilometrów różnego rodzaju rur
- ponad 9 tysięcy metrów kwadratowych szkła
- 16 samolotów może stać na płycie przylegającej do terminalu
- 30 tysięcy drzew i krzewów posadzono w pobliżu terminalu
Zarezerwuj unikatowy login zanim wyprzedzą cię inni! Włącz się do dyskusji i wymieniaj poglądy na różne tematy z aktywną społecznością.
Forum pod artykułem jest w trybie "tylko dla zalogowanych".
Najczęściej czytane
Powiązane materiały
Polub nas!
Chmura tagów
Ogłoszenia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że przeglądając tę stronę wyrażasz zgodę
na zapisywanie na Twoim komputerze niezbędnych do jej poprawnego funkcjonowania plików
cookie.
Więcej informacji na temat plików cookie znajdziecie Państwo na stronie
polityka prywatności.
Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.
[moderacja]: Napisał postów [8284], status [VIP]
[moderacja]